231239

فقط یک تیم می تواند سدراه قهرمانی استقلال شود/ این دربی نبود ال‎کلاسیکو بود

دنیای معدن- ایمان عالمی بازیکن و مربی اسبق استقلال تساوی استقلال مقابل پرسپولیس، را به سود آبی ها دانست.

به گزارش دنیای معدن، او درباره مسائل دیگر این مسابقه اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی چطور بود؟

یک بازی فوق العاده جذاب که حضور تماشاگران بر جذابیت های آن افزوده بود. به نظرم چندین سال بود که چنین دربی ندیده بودیم. یک مسابقه فوق‌العاده پرحادثه که شبیه ال‎کلاسیکو بود.

استقلال در شروع بازی چطور بود؟

استقلال خیلی خوب مسابقه را شروع کرد تا برتری اش را به حریفش ثابت کند و همین باعث شد پرسپولیس در دقایق ابتدایی کمی عقب بنشیند. هر دو گل به ثمر رسیده در دربی تاکتیکی بود، به ویژه گل استقلال که به همراه تعویض به موقع رودی ژستد به ثمر رسید و گل بیادماندنی را بر جای گذاشت.

درباره تاکتیک دو تیم صحبت می‌کنید؟

در شروع بازی استقلال خیلی خوب کار را در دست گرفت. البته پرسپولیس هم بعد از دقایق ابتدایی فوتبال قابل قبول و زیبایی را به نمایش گذاشت اما استقلال خیلی خوب توانست توانایی اش را دیکته کند و فکر می‌کنم در درون محوطه جریمه هم اتفاقاتی افتاد.

برخورد دروازه‌بان پرسپولیس با یامگا پنالتی بود؟

من این موضوع را به کارشناسان داوری می‌سپارم.

ولی شما هم به عنوان یک فوتبالی می توانید نظرات تان را داشته باشید؟

چون یامگا به توپ ضربه زده بود و بعد دروازه‌بان پرسپولیس به او خورد، می‌توانست خطای پنالتی باشد. دروازه‌بان پرسپولیس طوری یامگا را زد که هر دو پایش به هوا بلند شد! دیگر نمی‌دانم برخورد با مهاجم به چه صورت باید باشد که داور پنالتی بگیرد؟ غیر از آن هم سلمانی و حسین زاده، مخصوصاً ارسلان مطهری موقعیت‌هایی داشتند که از دست رفت.

قبول دارید سرعت بازی بالا بود؟

دقیقاً، بازی کاملا در یک سوم دفاعی دو تیم در جریان بود. برخلاف دربی‌های گذشته که ما همیشه بازی را در یک سوم میانی و پر برخورد می دیدیم در این مسابقه هر دو تیم بیشتر درون یک سوم دفاعی حریف بودند. تماشاگران هم بر جذابیت این شرایط افزوده بود. ولی به اعتقاد من برنده این بازی استقلال بود. چون هم مهمان بود و هم توانست بعد از اینکه گل خورد کامبک بزند و بازی را به مساوی بکشد.

کدام بازیکن یا بازیکنان استقلال روی گل پرسپولیس مقصر بودند؟

چند نفری تاثیر داشتند ولی در آن صحنه روزبه چشمی در شرایطی قرار داشت که باید دو یار جلویی اش را پوشش می‌داد اما او پشت سر آنها ایستاد و بالاخره یکی از آن دو نفر که جلو بودند توانستند با سر ضربه بزنند. در چنین لحظاتی بازیکنان خط دفاعی نباید بازیکنان حریف را گم کنند.

مدافع برزیلی استقلال را چطور دیدید؟

به نظرم بازی قابل توجهی داشت. با اینکه او در دیدار مقابل صنعت اولین بازی اش را کرده بود استنباطم این بود در دیدار دربی توان دفاعی ما را بالا خواهد برد ولی گاهی در چرخش ها سنگین عمل می‌کرد که احتمالاً چند بازی بگذرد از این هم بهتر می‌شود. در مجموع توانستند به خوبی دفاع تیمی را جمع و جور کنند.

اینجا سوالات خود را راجع به بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال بپرس!

اینجا سوالات خود را راجع به بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال بپرس!

مشاهده

yektanet-logo-sign

تبلیغ

…و گلی که مهاجم فرانسوی زد! درباره آن صحبت می کنید؟

او با یک شیرجه فوق العاده ضربه زد و نشان داد تا چه اندازه بازیکن حرفه‌ای است.

بعضی می‌گویند گل استقلال آفساید بود؟

اصلاً آفساید نبود. شاید اگر رمضانی توپ را می‌زد آفساید بود ولی ژستد با آن شیرجه بلندی که انجام داد از بیرون آفساید خودش را به توپ رساند و ضربه زد. یک نکته مهم در این قضیه استراتژی درست کادرفنی بود که توانست به خوبی به بازیکنان انگیزه لازم را بدهد. ژستد یک بازی بیرون نشست، یک بازی از دقیقه ۷۰ آمد و این باعث شد انگیزه هایش بیشتر شود و کادرفنی نتیجه مدیریت این کارش را دید.

شش امتیاز فاصله با تیم دوم ضمانتی برای قهرمانی استقلال محسوب می‌شود؟

هنوز هفت بازی سنگین پیش رو داریم که هر کدام مثل یک فینال می ماند. فقط این شش امتیاز می‌تواند کمک کند تا استقلال با آرامش و بدون تشویش به مسابقات ادامه بدهد. با نتایجی که استقلال مقابل حریفانش به دست آورده مشخص کرده هیچ تیمی نمی تواند به استقلال ضربه بزند غیر از خودش. امیدوارم این مسیر به درستی و با همین شیوه ادامه پیدا کند تا تیم قهرمان شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید