230571

پرسپولیسی ها با این داوری چطور رویشان می شود از قهرمانی بگویند/ منصوریان بهترین پرسپولیس تاریخ را شکست داد/ فرهاد بداند با پرافتخارترین مربی بازی دارد

دنیای معدن- بازیکن اسبق استقلال گفت: با توجه به اتفاقات داوری که در هفته‌های اخیر رخ داد باید یک روبان مشکی بزرگ دور دپارتمان داوری پیچید و آن را تعطیل کرد.

به گزارش دنیای معدن، علی چینی، درباره دیدار تیم های استقلال و گل گهر همچنین عدم گلزنی رودی ژستد در نوک حمله تیم استقلال، دیدار پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان و مشکلات داوری در فوتبال هفته‌های اخیر اظهاراتی را مطرح کرد.

دیدار تیم‌های استقلال و گل گهر و تقابل شاگردان مجیدی و قلعه نویی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

گل‌گهر یکی از تیم‌های مدعی لیگ است و با اینکه ۷ امتیازش را کم کرده اند ولی همچنان در بالای جدول است. شاگردان قلعه‌نویی هنوز امیدوار به گرفتن سهمیه هستند و فرهاد مجیدی باید بداند تیمش با تیم پرافتخارترین مربی لیگ برتر بازی دارد. البته از طرفی عده‌ای هم کمر بستند تا ریشه استقلال را با تیشه بزنند. نمونه اش هم سربازهایی بود که به این شکل برایشان داستان درست کردند. در حالیکه وحید امیری و ماجرای معافیتش هنوز درست حل نشده است.

در روزهای گذشته انتقاداتی به مهاجم فرانسوی استقلال وارد شد. نظر شما درباره عملکرد رودی ژستد چیست؟

به نظرم او بازیکن خوبی است ولی نباید فیکس بازی کند. شاید اگر آرمان رمضانی و ارسلان مطهری از ابتدا در زمین باشند و او نیمه دوم بیاید کارسازتر باشد. ژستد تحت فشار زیادی فوتبال بازی می‌کند و همین نمی گذارد گل بزند. بازیکن ضعیفی نیست یک مقدار تحت فشار است.

تعداد زیاد استقلالی ها در گل گهر چقدر کار را برای استقلال سخت می‌کند؟

در واقع استقلال با تیم دوم خودش بازی دارد. ولی استقلال باید همه بازی‌های پیش رویش را ببرد و اگر هم ببازد یا مساوی کند نباید در روند کاری اش تعلل به وجود بیاید.

پرسپولیس این هفته در آبادان با صنعت نفت بازی دارد. آن دیدار را چطور می بینید؟

هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. اما نمی دانم چرا داور بازی صنعت نفت طالب ریکانی را اخراج کرد. این موضوع به ضرر نفت تمام می شود. ریکانی بازیکن تاثیرگذاری است و نبودش باعث ایجاد خلأ می شود. البته از آن طرف داش علی منصوریان روش بازی در مسابقات بزرگ را خوب بلد است و دقیقاً دیدیم در سال هایی که بهترین پرسپولیس در لیگ حضور داشت او با نفت تهران متوقفش کرد. یا وقتی سرمربی استقلال بود بهترین پرسپولیس تاریخ که امسال مهدی طارمی و آن همه ستاره در آن تیم بودند را شکست داد. او سبک بازی های اتلتیکویی را خوب بلد است. اگر پرسپولیس را سه امتیاز عقب بیندازد خیلی به نفع استقلال کار می کند.

درباره داوری ها صحبت کردید. نظر شما راجع به مسائل داوری در این مدت چیست؟

فاجعه است! گلی که پرسپولیس به گل گهر زد فاجعه بود. باید به خاطرش یک نوار مشکی پهن دور دپارتمان داوری بست و آن را تعطیل کرد. چطور بازیکن با دست توپ را زد ولی داور متوجه نشد؟ از طرفی در بازی استقلال نساجی حقیقی مثل یک تریلی که از روی ژیان رد می شود ارسلان مطهری را له کرد و داور پنالتی نمی‌گیرد؟ این خیلی زشت است!

به نظر  می رسد از شرایط امتیاز گرفتن پرسپولیس دل خوشی ندارید؟

اصلا! من مانده ام پرسپولیسی‌ها چطور رویشان می‌شود بگویند که ما در کورس قهرمانی هستیم؟ مردم را چه فرض کردند؟ به وضوح می بینیم که چه داوری‌های زشتی صورت می‌گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید