225683

نظر قاطع ٧ کارشناس داورى درباره خطاى جنجالى دقیقه ٨٧ دیدار استقلال - پرسپولیس

دنیای معدن- قضاوت موعود بنیادی‌فر خیلی زود به جنجالی‌ترین بحث دربی 97 تبدیل شد.

به گزارش دنیای معدن؛  دیدار تیمهای پرسپولیس و استقلال در حالی با نتیجه تساوی به پایان رسید که در این بازی سه صحنه جنجالی رقم خورد؛ یکی آفساید نیمه اول مهاجم استقلال، دیگری خطا روی امید عالیشاه که با اعتراض و کارت زرد او همراه بود و دیگری تکل فرشاد فرجی در آخرین دقایق بازی که استقلالی‌ها معتقدند باید با خطا و پنالتی همراه می‌شد.

 

در این بازی البته صحنه‌های بیشتری هم وجود داشت اما در نهایت همین سه صحنه بیشترین میزان اعتراض را به خود جلب کردند تا قضاوت بنیادی فر و کمک هایش از سوی کادرفنی و هواداران دو تیم مورد نقد قرار بگیرد.

 

کارشناسان داوری در این خصوص نظرات خود را داده‌اند و در ساعاتهای پیش رو این باکس تکمیل خواهد شد:

 

* آفساید امیرحسین حسین زاده:

سعید مظفری زاده: آفساید به درستی اعلام شد.

نوید مظفری: به درستی اعلام آفساید شد.

نوذر رودنیل: کمک داور به زیبایی آفساید اعلام کرد و کاملا درست بود.

حسین عسگری: آفساید درست بود و کمک داور به درستی اعلام کرد.

محمد فنایی: کمک داور دوم به درستی آفساید اعلام کرد.

محسن قهرمانی: آفساید بازیکن استقلال درست بود.

حیدر سلیمانی: کمک داور دوم آفساید را کاملا به درستی اعلام کرد و مهاجم استقلال یک نیم بدن در آفساید قرار داشت

 

* خطا روی امید عالیشاه:

سعید مظفری زاده: در این صحنه داور باید به سود پرسپولیس خطا اعلام می‌کرد.

نوید مظفری: باید خطای روزبه چشمی اعلام می‌شد و چشمی کارت زرد اعلام می‌شد.

نوذر رودنیل: خطا روی عالیشاه باید اعلام می‌شد و داور اعلام نکرد و به قدری حواسش پرت بود که می‌خواست دراپ بال بیندازد در صورتی که دراپ بال نبود. کمک داور به او کمک کرد و گفت خطا به نفع پرسپولیس بود و قبول نکرد و خطا را به استقلال داد و به عالیشاه هم اخطار داد که اشتباه بود و بعد از آن صحنه آقای بنیادی‌فر تمرکزش را از دست داد.

حسین عسگری: آقای چشمی روی آقای عالیشاه خطا کرد و داور تشخیص نداد و در ادامه خطای ترابی را گرفت. خطای ترابی درست بود ولی قبل از آن این صحنه بود.

محمد فنایی: روی عالیشاه خطای مسلمی شد که حتی میتوانست کارت بدهد اما همین اشتباه عاملی شد که بازی از دست داور خارج شود و تمرکزش را از دست بدهد و در ادامه مجبور شد که به عالیشاه و یحیی کارت بدهد.

محسن قهرمانی: صحنه برخورد عالیشاه با بازیکن استقلال خطا بود و اگر داور این صحنه را ندیده، به نظر من بازیکنی در سطح عالیشاه نباید به این گونه به داور اعتراض می‌کرد.

حیدر سلیمانی: آقای بنیادی‌فر در نیمه دوم تمرکز کافی نداشت. آقای چشمی روی عالیشاه خطا کرد و من اول فکر کردم آوانتاژ داد ولی فهمیدم اصلا خطا را تشخیص نداد و باید به چشمی اخطار هم میداد که نداد و خطا را برعکس اعلام کرد. آقای بنیادی‌فر در این صحنه بازی را به هم ریخت و برای خودش را سخت و پیامدش هم دو اخطار بود و ایشان حتی حرف کمک داور خودش را هم قبول نکرد

 

* تکل فرشاد فرجی روی ژستد:

سعید مظفری زاده: باوجود اینکه توپ رد شده بود، چون بازیکن پرسپولیس با تکل خود بازیکن استقلال را زد، می‌توانست خطا باشد و داور باید پنالتی می‌گرفت.

نوید مظفری: باید به نفع تیم استقلال خطای پنالتی اعلام می‌شد.

نوذر رودنیل: خطای پنالتی به نفع استقلال باید اعلام می‌شد که داور اعلام نکرد.

حسین عسگری: در صحنه ارسالی داور باید بسود استقلال پنالتی اعلام می‌کرد.

محمد فنایی: بازیکن پرسپولیس بی احتیاطی کرد با تکل روی بازیکن خارجی استقلال رفت در حالیکه توپ در زمین بود. بازیکنان باید آموزش ببینند اگر توپ در جریان بازی باشد و در محوطه جریمه خطا بکنند حتما پنالتی خواهد بود و داور به دلیل اینکه تمرکزش را از دست داده بود و جایگیری اشتباه داشت و روز خوبی را هم به خصوص در نیمه دوم نداشت باعث شد این پنالتی را نگیرد.

محسن قهرمانی: درست است که توپ در آن صحنه نبود، اما بی‌احتیاطی بازیکن پرسپولیس را دربرداشت و از نظر من این صحنه پنالتی بود.

حیدر سلیمانی: مدافع پرسپولیس روی مهاجم استقلال مرتکب خطا می‌شود و مچ پای بازیکن استقلال را مورد اصابت قرار می‌دهد که چون توپ در جریان بازی بود، داور باید اعلام پنالتی می‌کرد که فکر می‌کنم بخاطر اشتباهات قبلی آقای بنیادی‌فر شجاعت لازم برای اعلام پنالتی را نداشت./ ورزش سه

 

دیدگاهتان را بنویسید