230523

آجورلو: برای اعزام یزدانی باید تاریخ جدیدی اعلام می‌شد/ اگر از ما دفاع می‌کردند، رقیبان معترض می‌شدند

دنیای معدن- مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: دوست ندارند استقلال صدرنشین باشد، اما این باشگاه آنقدر بزرگ است که مقابل موانع بایستد.

به گزارش دنیای معدن - مصطفی آجورلو در گفت‌وگو با رسانه رسمی باشگاه استقلال، درباره اعزام سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند به خدمت سربازی، اظهار داشت: در این زمینه باشگاه استقلال تقصیر بزرگی داشت و این مسائله به کادر فنی و بازیکنان بازمی‌گردد که خوب کار کردند و در صدر جدول قرار دارند.

وی افزود: این مشکل دیگران است که دوست ندارند استقلال در صدر جدول قرار بگیرد و هر کسی به نوبه خودش کم نگذاشته و کارشکنی کرده است. به این دسته افراد خسته نباشید و خدا قوت می‌گویم که می‌خواهند مقابل استقلال مانع بگذارند. استقلال امروز آن‌قدر بزرگ است که جلوی این موانع بایستد.

مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به اینکه بحث سربازی دو بازیکن استقلال روشن است، گفت: از روزی که درگیر موضوع سربازی شدیم، نمایندگان ما با سازمان نظام وظیفه و ستاد نیرو‌های مسلح ارتباط برقرار کردند. حتی ۱۲ تا یک شب با معاون نیروی انسانی ستاد کل که یکی از دوستانم است، در این زمینه صحبت کردم. از او دلیل این مشکل تراشی‌ها را پرسیدم و وی پاسخ داد که برای ما در فضای مجازی حاشیه درست می‌کنند. گفتم این افراد به ما حمله می‌کنند تا بهترین مدافعان‌مان را بگیرند و استقلال قهرمان نشود و چرا باید تحت تاثیر فضای مجازی قرار بگیرید، در حالی که ما طبق آیین‌نامه صحبت می‌کنیم و نباید تنگ نظری کنید.

وی اضافه کرد: به همراه فرشید سمیعی معاون باشگاه و محمدحسین مرادمند، نزد «اشتری» رفتیم. به او گفتیم مرادمند ۲۸ ساله است و نامش در لیست تیم ملی بوده و آی دی کارت دارد، چرا او را به خدمت سربازی می‌فرستید؟ گفتند فضای مجازی مشکل ایجاد می‌کند و ما گفتیم که این مشکل خودتان است.

آجورلو ادامه داد: از وزیر ورزش و جوانان نامه‌ای گرفتم تا به سرلشگر باقری بدهم، اما به دلیل آنکه نبود، نامه را به معاون وی دادم. در نامه گفته شده بود که مساعدت بفرمایید، اما نامه را بایگانی کردند. مجبور شدم شخصا به سرلشگر باقری نامه‌ای بنویسم تا مشکل مرادمند حل شود و او هم دستور داد تا راهکاری پیدا کنند و اگر این دو نفر بازیکنان تیم ملی هستند به آن‌ها فرصت داده شود.

وی یادآور شد: اینجا یک بی‌اخلاقی صورت گرفت، زیرا از وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال یا باشگاه استقلال کسی را فرانخواندند. برای اینکه بگویند یک نفر تصمیم نگرفته است، کمیسیونی تشکیل دادند. اگر از معاون نیروی انسانی گلایه می‌کنم که حق قانونی استقلال را بدهید به معنای تضعیف ستاد کل نیرو‌های مسلح نیست. مگر شما در سنوات گذشته تعداد زیادی پرونده بابت ابطال کارت سربازی نداشتید؟ من از شما کار غیرقانونی نخواستم و گفتم مرادمند را محروم کردید و باید پاسخگو باشید.

مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: سیاوش یزدانی ۳۰ ساله و سرباز شده بود. آیین‌نامه‌ای که نوشته بودند، خط به خط بلد هستیم. برخی‌ها گفتند آجرلو مشاوران خوبی ندارد، اما دوستانی مشاوره می‌دادند که در نظام وظیفه بودند. مهلت فعالیت یزدانی ۸ اسفند بود و باید تاریخ جدیدی برای اعزام به این بازیکن اعلام می‌شد.

وی اضافه کرد: آقایان بدانند به خاطر فضای مجازی کار غیرقانونی کردید. بازیکن (یزدانی) را طوری عصبانی کردند که در یکی از برنامه‌های تلویزیونی عنوان کرد، من کاری به استقلال و نظام وظیفه ندارم و به دادم برسید. یزدانی درست گفت و ما به او گفتیم مشکل حل می‌شود، اما وقتی قانون را رعایت نمی‌کنند باید در محکمه پیگیری کرد. مجری یک برنامه با بی‌اخلاقی می‌گفت مدیران استقلال حرف غیرقانونی به یزدانی زدند که چنین چیزی نبود. حرف ما درست بود، چون سرلشگر باقری به زاده‌کمند نامه داد که مشکل حل شود.

آجورلو در خصوص اینکه آیا تیم ملی به دو مدافع استقلال نیاز داشت یا نه، تصریح کرد: آن‌ها نیاز دارند، اما تصور کردند اگر دفاع کنند تیم‌های رقیب بگویند چرا از استقلال دفاع کردید. امیدواریم وزارت ورزش و فدراسیون پیگیر باشند، ضمن اینکه ما ول کن این ماجرا نیستیم و تا آخر پیگیر خواهیم بود. بودن مرادمند و یزدانی در استقلال براساس قانون باید باشد.


 

دیدگاهتان را بنویسید