230443

ادعای عجیب معاون حقوقی باشگاه استقلال در اعزام یزدانی به سربازی

دنیای معدن- معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: درباره اعزام سیاوش یزدانی اشتباه سهوی شده است و به جای ۶ ماه، وی را پنج ماهه اعزام کردند. زیرا دستورالعمل می گوید که ورزشکار تیم ملی بعد ۶ ماه باید خود را معرفی کند.

به گزرش دنیای معدن، فرشید سمیعی بامداد سه شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: مطابق آنچه که دستورالعمل اجرایی و مصوبه سال ۹۷ بود، نامه ها و فرم های مربوطه را تهیه و با تایید وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای اعلام مشمولان تیم ملی، این دو بازیکن را معرفی کردیم.

وی افزود: منتظر بودیم تا این کار انجام شود اما انجام نشد تا اینکه د ۲۴ بهمن امسال به وزارت ورزش نامه ای زدند که بازیکنان ما زودتر خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی کنند. علت آن است که سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند به دلیل عدم دعوت به تیم ملی فوتبال و سن بالای ۲۸ سال مجوز فعالیت در تیم های لیگ برتری را ندارند لذا خواهشمند است دستور دهید که به سربازی بروند.

وی افزود: اشتباهاتی در این نامه اتفاق افتاده است. در طی این مدت دوباره به بالاترین مقام نیروهای مسلح نامه نگاری کردیم و وی با تعویق سه ماهه موافقت کرد اما باز هم این اتفاق نیفتاد و نظر برخی از آقایان این بود که هیچ گونه راهکار قانونی وجود ندارد اما به نظر ما برای هر کدام ۲ راهکار قانونی وجود داشته است. در این مدت دلایل معاونت اجتماعی سازمان نظام وظیفه را متوجه نشدم که چرا از ظرفیت های قانونی نتوانستند بهره مند شوند.

معاون حقوقی باشگاه استقلال عنوان کرد: محمد حسین مرادمند تاکنون به عنوان بازیکن لیگ برتری تا ۲۸ سالگی به زعم نظام وظیفه از معافیت های ورزشی برخوردار بوده و چون سن وی از آن دستور العمل اعلام شده اجرایی عبور کرده، وی را ملی پوش نشناختند، در نتیجه گفتند که او باید به سربازی برود.

وی اضافه کرد: در ماده شماره ۵ دستورالعمل صراحتا آمده که صدور مجوز فعالیت ورزشی که به امضای وزیر رسیده است برای ورزشکاران لیگ برتر به صورت فصلی تعلق می گیرد و ۶ ماهه و ۴ ماهه نیست. ملی پوشان ۶ ماهه هستند و یعنی به زعم سازمان نظام وظیفه وی ملی پوش نیست و نظرات وزارت ورزش را قبول نداشتند.

سمیعی اضافه کرد: مرادمند بازیکن لیگ برتری بوده که در حین این فصل شرایط لیگ برتری را از دست داده، دستورالعمل نظام وظیفه می گوید که مجوز فعالیت وی فصلی است. کارت سازمان لیگ هم باید تا پایان فصل تمدید می شد.

وی یادآور شد: دو سال گذشته مجلس یک سری از محرومیت ها را برداشت و یک سری چیزها را گذاشت. یک سری مقررات سخت بود و عموما درباره ساختار دولتی بود. سازمان لیگ نهاد دولتی نیست که حاکمیت برای او تعیین تکلیف کند بلکه نهاد خصوصی است.

معاون حقوقی باشگاه استقلال اظهارداشت: نکته دوم، وزارت ورزش در نامه ای از فدراسیون فوتبال در ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ هر دو بازیکن را بازیکن تیم ملی اعلام کرده و درخواست تعویق سربازی را داده است. این نامه از طریق اداره کل تربیت بدنی نیروهای مسلح رفته اما روی آن اقدامی انجام نشده و بعد از مدت ها جوابی ارسال نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر وی ملی پوش است می تواند به شرط تداوم تا ۳۰ سالگی بازی کند. باز هم طبق دستورالعم مرادمند در اواسط شهریور وقتی به اردوی تیم ملی دعوت می شود در لیست کلی ۵۰ نفره مقدماتی جام جهانی به ای اف سی معرفی و آی دی کارت او صادر می شود و اسمش به عنوان بازیکن تیم ملی فوتبال در ای اف سی ثبت می شود.

وی ادامه داد: اگر فرض را بر این بگذاریم که وی بعدا از تیم ملی خارج شده است، باید ببینیم چه تاریخی از تیم ملی خارج شده است. هر تاریخی که بشود دوباره این دستورالعمل اعلام می کند و می گوید اگر این بازیکن تیم ملی بوده و از این معافیت استفاده کرده است و اگر خارج شود، از آنجا به مدت ۶ ماه وقت دارد تا به خدمت اعزام شود.

معاون حقوقی باشگاه استقلال اضافه کرد: برگه اعلام خدمت سیاوش یزدانی مورخ اول مهر امسال است و ۶ ماه سپری شده و او باید اول فروردین به سربازی برود. دو ظرفیت زمانی برای اعزام به خدمت داریم و آن یکساله و ۶ ماهه است. روی کارت آنها زده بود که اول اسفند باید اعزام شوند و ما نزدیک به اعزام اقدام کردیم و نمی توانستیم زودتر اقدام کنیم.

وی گفت: درباره سیاوش یزدانی هم اشتباه سهوی شده است و به جای ۶ ماه، وی را ماه پنجم اعزام کردند. زیرا دستورالعمل می گوید که ورزشکار تیم ملی بعد ۶ ماه باید خود را معرفی کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید