230502

مدیر اجرایی باشگاه استقلال به سیم آخر زد

دنیای معدن- مدیر اجرایی باشگاه استقلال توضیحاتی را درباره‌ی نامه‌ی درخواست این باشگاه به سازمان و شکایت باشگاه نساجی ارائه کرد.

به گزارش دنیای معدن، باشگاه استقلال در چند روز گذشته در چند نوبت با نامه‌نگاری با سازمان لیگ خواست تغییر زمان بازی‌های خود را داشته و خواسته استقلالی‌ها تعویق زمان بازی‌های این تیم به بعد از دیدارهای پرسپولیس است تا عدالت درباره‌ی این مسئله رعایت شود.

سعید فتاحی مدیر اجرایی باشگاه استقلال در مقابل ساختمان باشگاه توضیح داد: بالاخره برنامه‌ریزی لیگ باید به گونه‌ای باشد که عدالت برای همه تیم‌ها برقرار باشد؛ من خودم سال‌ها در سازمان لیگ این‌کار را انجام دادم، مدارک آن موجود بوده و همه دوستان هم یادشان است. 30 هفته مسابقات است و از میان این 30 هفته، دو هفته‌ی پایانی همزمانی داریم و دو هفته هم که استقلال و پرسپولیس بازی مستقیم دارند. 26 هفته باقی می‌ماند، من در این 26 هفته به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کردم 13 هفته استقلال زودتر از پرسپولیس بازی کند و 13 هفته برعکس پرسپولیس زودتر از استقلال بازی کند.

فتاحی ادامه داد: این یک عرف است که قبل از من هم توسط استادِ من آقای کاظمی انجام می‌شد و آقای بهروان هم همین‌کار را انجام می‌دادند؛ این عرفی است که در فوتبال ما به خاطر حساسیتی که دو باشگاه و هوادارانش نسبت به هم دارند، انجام می‌شده است. متاسفانه امسال از مسابقات نیم‌فصل اول، باشگاه استقلال 10 هفته زودتر بازی کرد و تنها 4 هفته پرسپولیس!

مدیر اجرایی باشگاه استقلال با اشاره به تصمیم سازمان لیگ گفت: این واقعا عدالت نیست و ما همان زمان درخواست‌مان را شفاهی به آقای مهدی دادیم و صحبت کردیم که ایشان گفتند در نیم‌فصل دوم رعایت می‌کنند؛ اما الان رعایت که نکرده بماند، بازی که استقلال در تهران مقابل گل‌گهر دارد ساعت 17:30 است و بازی پرسپولیس در آبادان ساعت 19:30 است. ایشان گفتند که گویا اشتباهی شده و قرار شده است که زمان بازی تغییر کند اما تا این لحظه عوض نکرده‌اند.

وی افزود: بالاخره بازی شهرستان عرف همین‌گونه است که زودتر باشد، مگر این‌که در تابستان باشد و گرما باشد و به دلیل گرما بخواهند که ساعت بازی را بعد از بازی تهران بیندازند.

فتاحی با ذکر این مسئله که برای اولین‌بار بازی شهرستان دیرتر از تهران است، ادامه داد: تاکنون این‌چنین اتفاقی نیفتاده که هوا خوب باشد اما بازی شهرستان بعد از بازی تهران باشد و همیشه این عرف بوده است؛ باشگاه استقلال خواسته‌اش تنها این است که عدالت انجام شود، به هر حال حساسیت‌های جدولی هم وجود دارد و برای هر دو باشگاه بازی‌ها مهم است.

فتاحی در تکمیل صحبت‌هایش درباره‌ی نامه‌ی باشگاه استقلال به سازمان لیگ گفت: ما درخواست‌مان این‌گونه بوده و دوستان هم قول داده‌اند که این مسئله را رعایت کنند و 13 هفته ما در نیم‌فصل اول زودتر بازی کردیم، در نیم‌فصل دوم پرسپولیس زودتر بازی کند.

سعید فتاحی در واکنش به شکایت باشگاه نساجی توضیح داد: من کاری به باشگاه نساجی ندارم؛ چند هفته است که قبل از بازی استقلال یک حاشیه‌ای ایجاد می‌شود، یکبار برای بازیکنان خارجی، یکبار برای بازیکنان داخلی، بحث سربازی و ... . در هیچ‌جای آیین‌نامه نیامده که اگر بازیکن خارجی مجوز کار ندارد، بازی 3-0 می‌شود. اصلا چنین چیزی در آیین‌نامه نیامده و نداشتیم، ضمناً این دو بازیکن ما (ژستد و یامگا) و هم‌چنین مربی‌مان (پین) طبق قانون ویزای کارشان بوده و مجدداً باشگاه درخواست تمدید آن را داده است.

او درباره‌ی شرایط کار بازیکنان و مربیان خارجی در فوتبال ایران گفت: هر بازیکن و مربی خارجی که به ایران می‌آید، بعد از این‌که قراردادش را می‌بندد، باشگاه به فدراسیون نامه می‌زند و فدراسیون هم با حوزه اتباع خارجی نامه‌نگاری دارد و این یک روند قانونی دارد؛ بعضی از بازیکنان که 2-3 سال در ایران هستند، دفترچه‌ی کار دارند و آن‌هایی که ندارند، با ویزای کار فعالیت ورزشی خود را انجام می‌دهند و هیچ مشکلی هم ندارد. این کارها کارهای قشنگی نیست که بخواهیم بیرون از زمین دنبال نتیجه باشیم.

فتاحی درباره‌ی این‌که چه میزان حواشی شکل گرفته را مرتبط با صدرنشینی استقلال می‌داند، این‌گونه پاسخ داد: طبیعی است ولی نمی‌دانم چرا درباره‌ی استقلال هجمه‌ها بیشتر شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید