228384

توضیحات محمودزاده درباره شکایت پدیده از پرسپولیس و دلیل عدم پیگیری شکایت نساجی از خارجی‌های استقلال

دنیای معدن- رئیس کمیته نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال گفت: هنوز مکاتبه رسمی از سوی فیفا که شکایت پدیده علیه پرسپولیس را اعمال کرده باشد تا پنجره بسته شود نداشتیم.

به گزارش دنیای معدن - فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی ورزشگاه در مورد شکایت باشگاه پدیده مشهد از پرسپولیس و اینکه آیا پنجره این باشگاه بسته خواهد شد و دلیل عدم پیگیری شکایت نساجی از خارجی‌های استقلال صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*هنوز مکاتبه رسمی از سوی فیفا که این شکایت را اعمال کرده باشد تا پنجره بسته شود نداشتیم، اما در بخش داخلی پرونده‌هایی داریم که کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال رأی داده است، اما باشگاه‌ها این آرا را به استیناف ارجاع داده‌اند، اما برای تمام باشگاه‌هایی که در نیم فصل بخواهند بازیکن جذب کنند مجدداً باید این مجوز را از کمیته وضعیت دریافت کنند حتی باشگاه‌هایی که مشکلی ندارند.

*امکان بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس وجود دارد؟ چون استیناف به عنوان مرجع نهایی رأی داده باید مکاتبه را برای جذب بازیکن برای سازمان لیگ بیاورد تمام باشگاه‌ها باید این کار را انجام دهند. پرسپولیس هم باید مجوز کمیته وضعیت را داشته باشد تا بتواند بازیکن جدید بگیرد. این کمیته مورد تأیید فیفاست و تمام باشگاه‌ها باید از آرای این کمیته تبعیت کنند.

*باتوجه به شرایط تراکتور تا این لحظه پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه بسته است البته باشگاه‌های دیگری هم پرونده مفتوح دارند که هنوز منجر به صدور رأی نشده است.

*ماجرای شکایت نساجی از خارجی‌های استقلال؟ باشگاه نساجی در بازه زمانی قانونی شکایتی نداشته است، اما متاسفانه هر روز شاهد مصاحبه‌های مدیران این تیم بوده‌ایم. اگر هم مشکلی وجود داشته ما به عنوان مدعی العموم به ارکان قضایی اعلام کرده‌ایم. با این اوصاف این موضوع شامل حال این باشگاه نخواهد شد. ما فرایند نقل‌وانتقالاتی خودمان را انجام می‌دهیم و تمام باشگاه‌ها را با یک چشم می‌بینیم.

*وضعیت نظام وظیفه دو بازیکن استقلال؟ آلومینیوم اراک در بازه زمانی مقرر برای یکی از بازیکنان استقلال شکایت رسمی داشت که این دعوی رد شد. کمیته انضباطی با توجه به مستنداتی که از نظام وظیفه برایش ارسال کرده بودیم و طبق آن تاریخ اعزام به سربازی این بازیکن از اول اسفند است مستندات را تایید کرد. پلیس ۱۰+ و سازمان نظام وظیفه این مدارک را برای ما فرستاد و به همین دلیل اعتراض آلومینیوم اراک در کمیته انضباطی رد شد و این کمیته باشگاه استقلال را محق دانست.

*بازی کردن بازیکنان تاجیکستانی پرسپولیس بدون دریافت تائیدیه از کمیته وضعیت؟ این بازیکنان قبل از ۲۶ دی که زمان نقل و انتقالاتی نیم فصل شروع شد قرارداد خود را به عنوان بازیکن سهمیه آزاد فیفا ثبت کردند، اما برای نیم فصل باید حتماً از کمیته وضعیت مجوز گرفته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید