229818

شباهت پرونده استقلال به گل‌گهر؛ ۳ - ۰ به ضرر تیم فرهاد مجیدی؟

دنیای معدن- دو شکایت هوادار از باشگاه استقلال به نتیجه نرسید و آبی‌های پایتخت از این پرونده هم جان سالم به در بردند.

به گزارش دنیای معدن، استقلال این روز‌ها علاوه بر اینکه در لیگ برتر صدرنشین است تا این‌جای کار توانسته در لیگ قضایی هم برنده میدان باشد! آبی‌های پایتخت در این فصل احتمالا قرار است رکورد شکایت و پرونده‌های قضایی را بشکنند. اتفاقی که می‌توان مسبب آن را پرونده بازیکن خارجی گل‌گهر و امتیازی که به استقلال رسید دانست. بعد از آن پرونده، همه تیم‌ها تلاش می‌کنند تا شاید بتوانند مانند آبی‌پوشان پایتخت جایی خارج از زمین امتیازی برای خود دست و پا کنند.

هوادار بازنده شکایت از استقلال

شکایت نساجی از بازی کردن «رودی ژستد» و «کوین یامگا» به عنوان بازیکنان غیرقانونی، محرومیت این دو بازیکن از بازی با گل‌گهر سیرجان و حواشی آن و همچنین شکایت‌هایی که بابت وضعیت سربازی محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی از این تیم شده است، تا این‌جای کار به خیر گذشته و صدمه‌ای به استقلال وارد نکرده است.

آخرین پرونده مربوط به شکایت هوادار است که باز هم ختم به خیر شد. در بازی هوادار و استقلال دو شکایت از تیم فرهاد مجیدی انجام شد. شکایت اول مربوط به حضور ۱۲ بازیکن در زمین هنگام به ثمررسیدن گل این تیم بود. امیرحسین حسین‌زاده که با آرمان رمضانی تعویض شد در زمان به ثمر رسیدن گل استقلال توسط ارسلان مطهری همچنان در زمین مسابقه حضور داشت و همین مساله دست‌مایه شکایت باشگاه هوادار بود. این تخلف توسط کمیته انضباطی درست تشخیص داده شد، اما جریمه آن به جریمه نقدی ۲۰ میلیون تومانی و ثبت یک کارت زرد برای حسین‌زاده محدود شد.

همچنین حریف استقلال ادعا داشت که حرکت سیاوش یزدانی مبنی بر وارد کردن توپ دوم به زمین باید با خطای پنالتی جریمه می‌شد و در این مورد قانون اشتباه اجرا شده است. کمیته انضباطی به این مورد اصلا ورود نکرد و بررسی آن را به کمیته داوران واگذار کرد.

ذوب‌آهن حریف بعدی آبی‌ها

البته مسئولان حقوقی استقلال فرصتی ندارند تا بعد از پایان این پرونده نفس راحتی بشکند و باید به سراغ ذوب‌آهن بروند! اصفهانی‌ها ادعا کرده‌اند که با توجه به پنجره بسته نقل‌وانتقالاتی استقلال، بازی کردن «صالح حردانی» و «عزیزبک آمانوف» غیرقانونی بوده است. «بیژن طاهری»، سرپرست استقلال در واکنش به این شکایت گفت: «وقتی سازمان لیگ کارت بازی صادر می‌کند چه مشکلی وجود دارد؟ ظاهرا باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات این دو بازیکن طلبکار، تعهدی به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان داده و توافقنامه تسویه با آن‌ها را ارائه کرده است».

نکته قابل توجه در مورد صحبت‌های طاهری این است که سرپرست استقلال در حالی صادر شدن کارت بازی را دلیل بر حضور قانونی بازیکنانش می‌داند که این تیم با وجود کارت بازی بازیکن خارجی گل‌گهر، توانست از این تیم شکایت کند و به تنیجه برسد. ذوبی‌ها هم با توجه این موضوع این شکایت را مطرح کردند.

با نزدیک شدن لیگ به اوج حساسیت و پیچیدگی، قطعا شکایت‌ها و پرونده‌های اینچنینی بیشتر خواهد شد و کمیته انضباطی امسال یکی از ارکان اصلی تعیین قهرمان لیگ خواهد بود! باید منتظر ماند و دید که ذوب‌آهن می‌تواند بالاخره استقلال را در یک پرونده خارج از زمین شکست دهد یا آن‌ها هم به لشگر شکست‌خورده‌ها اضافه خواهند شد.


 

دیدگاهتان را بنویسید