229240

جنجال تازه فوتبال ایران؛ گل دوم استقلال به هوادار صحیح بود؟

دنیای معدن- گل دوم استقلال به هوادار حواشی زیادی ایجاد کرده است. عده‌ای معتقدند که در زمان به ثمر رسیدن این گل بازیکن تعویضی استقلال از زمین خارج نشده بود و باشگاه استقلال ادعا می‌کند که حسین زاده پس برای شادی پس از گل به زمین مسابقه برگشته است.

به گزارش دنیای معدن- خبر ورزشی نوشت: حضور یک بازیکن تعویض‌شده در میدان - آن هم در لحظه گل دوم استقلال به هوادار- به حاشیه و جنجال جدید فوتبال ایران تبدیل شده است. ماجرا از این قرار است که امیرحسین حسین‌زاده و رودی ژستد در دقیقه۸۳ بازی تعویض شده و از زمین بازی خارج می‌شوند. اما لحظاتی بعد وقتی ارسلان مطهری گل برتری آبی‌ها را می‌زند حسین‌زاده در زمین حضور دارد و در شادی گل هم شرکت می‌کند! بلافاصله بعد از پایان بازی، اعتراض پرسپولیسی‌ها در مورد این تخلف در فضای مجازی و کانال‌های هواداری آغاز شد. یکی دو کارشناس داوری درباره این صحنه نظر دادند و معتقد بودند، چون حسین‌زاده از زمین خارج نشده اگر داور متوجه حضور او می‌شد باید گل را مردود و بازیکن را جریمه می‌کرد.

مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال با انتشار یک ویدئو که نشان می‌دهد حسین‌زاده از پشت دروازه در حال رفتن به سمت نیمکت است مدعی شد او در لحظه گل در زمین نبوده و کارشناسان داوری تحت‌تاثیر کانال‌های هواداری قرار گرفته‌اند. اما نکته جالب اینجاست که ادعای هر دو طرف اشتباه است! حسین‌زاده در لحظه تعویض از سمت مقابل زمین خارج می‌شود و باید دور زمین را طی کند و به نیمکت برسد. در لحظه‌ای که مهدی‌پور برای زدن کرنر آماده می‌شود او در حال عبور از پشت دروازه هوادار است (ویدئویی که باشگاه استقلال به آن استناد می‌کند)، اما وقتی به حوالی نقطه کرنر می‌رسد تصمیم می‌گیرد چند قدمی هم از داخل زمین برود و به اصطلاح میان‌بر بزند.

دقیقا در همان لحظه کرنر ارسال می‌شود و مطهری گل می‌زند و در ویدئویی که رقبا به آن استناد می‌کنند دقیقا مشخص است که او در لحظه گل داخل زمین بوده است؛ بنابراین ادعای مدیر رسانه‌ای همیشه‌درصحنه استقلال که مدعی است حسین‌زاده در لحظه گل داخل زمین نبوده غلط است و ادعای کارشناسانی که فکر می‌کنند او اصلا از زمین خارج نشده هم اشتباه است. این موضوع احتمالا در روز‌های آینده به کمیته انضباطی کشیده خواهد شد و هر تصمیمی در خصوص آن گرفته شود با اعتراض یکی از طرفین به جنجال فوتبال ایران در روز‌های آتی بدل خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید