229206

حمله پیشکسوت استقلال به سیاوش یزدانی

دنیای معدن- فرزاد حاتمی بازیکن اسبق تیم ملی گفت: لذت و شیرینی صعود تیم ملی در اولسان کره جنوبی اصلا قابل قیاس با این صعود تیم ملی نیست.

به گزارش دنیای معدن، کسب سه برد متوالی و ۹ امتیاز در آخرین دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حساسیت و رقابت در گروه تیم ملی کشورمان همراه با کارلوس کی‌روش را بیش از حد تصور افزایش داده بود. فرزاد حاتمی بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره شرایط این روزهای تیم سابقش همچنین صعود تیم ملی به جام جهانی و حواشی مربوط به هدایت تیم ملی در جام جهانی اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی استقلال مقابل هوادار چطور بود؟

به نظرم استقلال یک برد به موقع و حیاتی به دست آورد. با توجه به اوضاع کرونایی این تیم در هفته‌های اخیر تیم از روی غلتک برد پایین آمده بود و سوار کردن دوباره استقلال روی ماشین برنده شدن کار آسانی نبود. همانطور که دیدیم استقلال بازی چشم‌نوازی ارائه نکرد ولی با تجربه بازیکنانش توانست سه امتیاز حساس بگیرد.

تیم هوادار چطور بود؟

هوادار هم خیلی خوب ظاهر شد و نشان داد یک تیم دست و پا بسته نیست. حتی در خیلی مواقع استقلال را تحت فشار می‌گذاشت. باز هم می‌گویم استقلال با این بردش شق القمر کرد چون شرایط روحی روانی و جسمانی خوبی نداشت.

درباره حرکت سیاوش یزدانی به عنوان یکی از ملی پوشان استقلال که توپ اضافی را به درون زمین زد صحبتی دارید؟

من آن صحنه را ندیدم ولی بعداً که فیلمش را نگاه کردم خیلی تعجب کردم. از بازیکنی در سطح ملی چنین حرکتی بعید است. این را نمی‌توان پای اشتباه گذاشت. این بازیکن را قلباً دوست دارم ولی باید بداند در چه تیمی‌فوتبال بازی می‌کند. استقلال جای آدم‌های بزرگ است. باز هم می‌گویم نباید از او به دل بگیریم ولی او در بازی بعدی غایب است و این می‌تواند به ضرر استقلال تمام شود. سیاوش اگر هم از جای دیگری ناراحت است نباید آن را سر تیم خودش خالی کند. نباید به استقلال ضربه بزند.

فکر می‌کنید بابت اتفاقات تیم ملی ناراحت بوده؟

من جای سیاوش نیستم ولی به هر حال بازیکنانی که به تیم ملی می‌رسد وقتی در پست خودش بازیکنی مصدوم می‌شود و یک بازیکن غیر تخصصی را جایش بازی می‌دهند قطعاً برایش سنگین تمام می‌شود. ولی باید صبور باشد و خودش را ثابت کند. این رفتارها در شأن یک بازیکن، آن هم در تیم استقلال نیست.

درباره صعود تیم ملی و شادی بازیکنان این تیم چه صحبتی دارید؟

این صعود قطعاً لذت‌بخش بود ولی هرگز طعم صعود ما در کره جنوبی را ندارد. ما آن روز که قوچان نژاد گل پیروزی را زد، هر نتیجه‌ای غیر از آن می‌گرفتیم معلوم نبود چه سرنوشتی در انتظار مان است. ما سه برد پشت سر هم آوردیم چون محکوم به کسب ۹ امتیاز بودیم. لحظه به لحظه آن مسابقات برای ما نفس گیر و حساس بود. نمی‌توانستیم چیزی را به اما و اگر بسپاریم. نمی‌خواهم ارزش این صعود را پایین بیاورم ولی باید بگویم حس و حال این صعود کجا و آن صعود کجا. قطعاً لذت صعود ما به جام جهانی برزیل خیلی بیشتر ببود.

در کل تیم ملی ما را چطور می‌بینید؟

بازیکنان تعیین‌کننده‌ای در تیم ملی ایران حضور دارند که هر کدامشان در تیم‌های اروپایی شان تعیین‌کننده اند. این طور نیست که فقط در اروپا توپ بزنند. عابدزاده، طارمی، آزمون و... اینها مهره‌های اثرگذار تیم‌های باشگاهی شان در اروپا هستند. همین‌ها تیم ملی را قوی میکند.

با این شرایط به دور دوم می‌رویم؟

قطعاً تیم‌های دیگر هم که به جام‌جهانی می‌آیند آماده می‌آیند و کار خیلی سخت است. ولی در این حد فاصل باید به این خودباوری برسیم که ما هم می‌توانیم به دور دوم رویم.

به نظر شما اسکوچیچ باید در جام جهانی هدایت ایران را در دست داشته باشد یا نه؟

قطعاً باید باشد. هر طور شده باید او را راضی کنند بماند. لطفاً این دفعه خرابکاری نکنند. ما با همین مربی که صعود کرده ایم باید به جام جهانی برویم وگرنه هر اتفاقی ممکن است به کل تیم شوک بدی وارد کند. دیدیم که او از نظر رفتاری هم با بچه‌ها دوست است. به موقع خشن بود و به موقع هم انعطاف پذیر. رفتارش با طارمی‌نمونه خوب این مسئله است.

شما از تیم سایپا جدا شدید؟

وقتی کادرفنی جدید به سایپا آمد من احساس کردم تفکراتم با آقای روانخواه یکی نیست. همین که خواستم این موضوع را مطرح کنم، متوجه شدم کادرفنی جدید مرا کنار گذاشته. در حال فعلا منتظرم تا آقای سراجی (مدیرعامل باشگاه) درباره آینده وضعیتم را روشن کند.

منبع: خبر ورزشی

 

دیدگاهتان را بنویسید