227652

گل‌محمدی: حذف پرسپولیس افتضاحی تاریخی و دردناک است/ طلب پدیده؟ شرمنده ام

دنیای معدن- سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: باید بیشتر از بازی‌های قبل بدویم، بجنگیم تا بتوانیم ۳ امتیاز را کسب کنیم.

به گزارش دنیای معدن - یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل پدیده مشهد صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*روزهای خوب زیادی در این شهر داشتم و حضور دوباره‌ام در مشهد جای خوشحالی دارد. هواداران پرسپولیسی در مشهد استقبال گرمی از ما داشتند که جای تشکر دارد.

*امیدوارم فردا بازی خوبی انجام دهیم. از نظر جدولی خیلی مهم است که بتوانیم ۳ امتیاز را کسب کنیم. باید ۹۰ دقیقه پرفشار را پشت سر بگذاریم. فوتبالی که در چند هفته اخیر تیم پدیده انجام داده، فوتبال خوبی بوده و با برنامه پیش رفته‌ است. پدیده در انتقال به حمله خیلی سرعت خوبی دارد و باید مراقب باشیم.

*پدیده با توجه به شرایطی که دارد، انتحاری بازی می‌کند. آنها دنبال امتیاز از این بازی هستند و چیزی برای از دست دادن ندارند و با خیال آسوده‌تری بازی می‌کنند. بازی آسانی نداریم و این مسئله را به بازیکنانم گفته‌ام.

*باید با تلاش زیاد و انگیزه بالا برای ۳ امتیاز تلاش کنیم. هدف ما کسب پیروزی است و این پیروزی و ۳ امتیاز، راحت به دست نمی‌آید. باید بیشتر از بازی‌های قبل بدویم، بجنگیم تا بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم. امیدوارم در نهایت بازی خوبی باشد.

*حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا؟! برای ما که گروهی پرتلاش هستیم، زحمت کشیدیم و خودمان را به عنوان تیم اول ایران و سید یک آسیا به لیگ قهرمانان رساندیم و دو فینال آسیا را پشت سر گذاشتیم، واقعاً شوکه کننده بود. پذیرش این مسئله برای من خیلی سخت است. همه ما از این مسئله واقعاً ناراحت هستیم و نمی‌دانم درباره این مسئله چطور توضیح بدهم، اما کسانی که با تصمیم‌گیری خود باعث چنین اتفاقی شدند، باید جوابگو باشند.

*این یک افتضاح تاریخی برای فوتبال ماست. ۱۰ روز وقت داده‌اند برای استیناف، اما بعید می‌دانم این رأی تغییر کند. در این ۱۰ روز امیدوار باشیم که رأی عوض شود، اما اگر این اتفاق رخ ندهد، انگیزه زیادی از بازیکنان و فوتبال ایران که تلاش می‌کنند قهرمان شوند و مراحل بالاتر را طی کنند، کم می‌شود. این اتفاق دردناک است. پاسخ میلیون‌ها هوادار را چه کسانی و چطور می‌خواهند بدهند؟

*گل‌محمدی در خصوص نقل و انتقالات و شایعه بازگشت بیرانوند حاضر به پاسخگویی نشد.

*وحدت، شجاعی، عالیشاه و شریفی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم.

*تاثیر خبر حذف از آسیا روی تیم؟! درگیر یک لیگ پرفشار هستیم و نباید این مساله روی تیم تاثیرگذار باشد. واقعا زحمت کشیدیم تا به عنوان یک تیم مطرح در آسیا باشیم، قهرمان لیگ شدیم تا در جای بزرگ‌تری به میدان برویم و توانایی خودمان را نشان دهیم.

*طلب پدیده ؟! توافقی صورت گرفته و دو، سوم مبلغ هنوز پرداخت نشده و مسئولان پدیده حق دارند که ناراحت باشند. واقعا تا آنجا که می‌توانستم با مدیران عاملی که در این مدت در پرسپولیس کار کرده‌اند صحبت کردم. نمی‌دانم جرا این مساله حل نشد؟ من به نوبه خودم شرمنده‌ام.

*آن‌هایی که تصمیم‌گیرنده کلان در ورزش هستند، باید ببینیم اولویتشان ورزش و فوتبال هست که با این وضعیت دست و پنجه نرم می‌کنیم؟ وقتی زیرساخت‌ها درست نباشد، وقتی برای آینده کاری نکرده باشیم، آخر این مسیر به همین جاها ختم می‌شود.

*اتفاقاتی که رخ می‌دهد قابل پیش‌بینی است. ۱۰ سال قبل هم می‌شد پیش‌بینی کرد چون در این بازه هیچ کاری صورت نگرفته، وقتی ورزش حرفه‌ای و قهرمانی برای هیچکس اولویت نیست، نتیجه همین می‌شود. اولویت در مملکت ما چیزهای دیگر است‌.

*فوتبال مشهد، فوتبالی پویا و مملو از استعداد است. امکانات بدی هم ندارد. متاسفانه در مشهد هم اتفاقات خوبی نیفتاده و برای فوتبال هم برنامه ریزی نشده است. در فوتبال ما امری طبیعی است و متاسفانه بالا و پایین زیاد دارد.

*در خیلی از استان‌ها ثبات نیست. آن ساختاری که باید برای فوتبال ما وجود داشته باشد، متاسفانه وجود ندارد و تصمیم گیری به عهده افراد مختلف می‌افتد چون ثبات نیست. در نهایت این اتفاق تلخ رخ می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید