224910

گل‌محمدی: لو رفتن ترکیب پرسپولیس؟ کاری از دستمان برنمی‌آید!/ دنبال تقابل با فدراسیون نیستیم

دنیای معدن- سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کسب ۳ امتیاز از بازی مقابل صنعت نفت آبادان برای ما از نان شب هم واجب‌تر است.

 به گزارش دنیای معدن و به نقل از میزان - یحیی گل‌محمدی، در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

* بعد از اینکه در سه دیدار اخیر نتایج خوبی نگرفتیم و انتظاری که از خود داشتیم برآورده نکردیم بازی فردا برای ما خیلی مهم و حساس است و کسب سه امتیاز آن برای ما از نان شب هم واجب‌تر است.

* باید تلاش زیادی کنیم و تمرکز بالایی داشته باشیم، چرا که مقابل یک تیم تکنیکی و دونده بازی داریم. با توجه به بازی‌هایی که از تیم صنعت نفت دیدیم باید بگویم این تیم خوب بازی می‌کند.

* تمرینات زیادی داشتیم و با بازیکنان خیلی درباره شرایط تیم صحبت کرده‌ایم. می‌دانیم که هواداران ناراحت و نگران هستند و نگرانی‌شان را کاملاً درک می‌کنیم. باید با هم و با اتحاد و پشتیبانی از تیم بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم. راه سختی در پیش داریم.

* لیگ مثل یک ماراتن می‌ماند و تا آخرین لحظه برای رد شدن از خط پایان باید تلاش کنیم. فکر می‌کنم کاری که باید همه ما انجام دهیم این است که تلاش، زحمت و تمرکز بیشتر روی کار داشته باشیم و اسیر حواشی نشویم. حمایت از تیم باید اولویت کار همه ما باشد.

* واقعاً تلاش خودمان را انجام می‌دهیم و بازیکنان با توجه به اینکه مشکلات زیادی دارند تحت فشار شدیدی هستند، ولی همه آن‌ها برای اعتلای نام پرسپولیس و سربلندی هواداران تلاش می‌کنند. باید به بازیکنان اعتماد و از آن‌ها حمایت کنیم.

* با توجه به اینکه فردا بازی با حضور هواداران برگزار می‌شود، خیلی خوشحالم. بعد از دو سال بازی با حضور تماشاگران لذت دیگری دارد و بی‌صبرانه منتظر بازی فردا هستیم تا حضور گرم هواداران را تجربه کنیم. ان‌شاءالله که بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم. همه ما انگیزه بالایی داریم و خیلی زود باید به فرم خوب تیم‌مان برگردیم.

* ممکن است هر تیمی در طول فصل اُفت داشته باشد و وارد یک مسیری شود که خیلی سخت باشد، ما متأسفانه در حال طی این مسیر هستیم، ولی باید خیلی زود راه‌مان را عوض کنیم و به شکل تیمی که قبلاً داشتیم برگردیم. همه فوتبال بخش آن فنی نیست و اتفاقاتی که بیرون زمین می‌افتد و مشکلاتی که تیم داشت و دارد تأثیرش را روی ذهن همه ما گذاشته و کار را سخت کرده است.

* بالاخره یک تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید آرامش فکری داشته باشد. در فوتبال ایران همیشه مشکلات هست، ولی اگر مشکلات حداقلی باشد قطعاً راحت‌تر می‌توانیم به ادامه کار خوش‌بین باشیم.

*امیری هم بازی‌های خوبی برای ما انجام داده است و این موضوع را قبول ندارم. هر وقت وحید برای ما بازی کرده است بهترین بازی‌هایش را انجام داده است و کیفیت کاری که برای پرسپولیس داشته است راضی‌کننده بوده. او همه تلاشش را برای تیم به کار برده است.

* مشکلاتی که برای تیم ما به وجود می‌آید به خاطر اردو‌ها و بازی‌های تیم ملی است و همه از آن آگاهی دارند. فدراسیون هم از مشکلات ما اطلاع دارد. ما دنبال این نیستیم که بخواهیم موضعی رو در رو با فدراسیون داشته باشیم و دنبال این مسائل نیستیم. دوست داریم تیم ملی موفق باشد و برای ما موفقیت تیم ملی خیلی حائز اهمیت است.

* تیم ملی خوب باشد فوتبال ما هم حالش خوب می‌شود و این تعامل همیشه از سوی پرسپولیس وجود خواهد داشت و باعث افتخار است که بازیکنان تأثیرگذار تیم ملی از پرسپولیس هستند و هم اینکه مربیانی که در اختیار تیم ملی قرار می‌گیرند مربیان قابلی هستند و این کمک از سوی ما همیشه بوده است و خواهد بود.

* امیدواریم که دوستان تعامل بیشتری با ما داشته باشند و ما این حق را داریم که از بازیکنان‌مان به بهترین شکل استفاده کنیم. به‌عنوان مثال وحید امیری در دو بازی قبلی تیم ملی بهترین بازیکن تیم بوده است. حال سؤال ما این است «چرا این بازیکن را ما نباید مقابل مس رفسنجان در اختیار داشته باشیم؟». امیدوارم این تعامل دوطرفه باشد.

* در مورد صحبت‌هایی که در رختکن بیان شده و اخباری که مطرح می‌شود، باید بگویم من نمی‌توانم جلوی این موضوع را بگیرم. این مشکل از سال‌های قبل وجود دارد و متأسفانه اخبار رختکن مثل ترکیب تیم ممکن است به بیرون راه پیدا کند. ما دوست نداریم این اتفاق بیفتد و از چند سال پیش هم این اتفاق می‌افتاد که زیاد اهمیت نمی‌دادیم. البته کاری هم از دست‌مان بر نمی‌آید و نمی‌توانیم بازجویی کنیم که این کار از کجا رخ می‌دهد.

* همه تیم‌هایی که ترکیب‌شان از قبل اعلام می‌شود این مشکل را دارند و این موضوع مختص پرسپولیس نیست و اگر ترکیب تیمی به بیرون درز پیدا نمی‌کند به احتمال زیاد در تمرینات ترکیب‌شان را امتحان نکرده‌اند و روز مسابقه ترکیب‌شان را اعلام می‌کنند و با سبک کاری که ما داریم یک مقدار متفاوت است.

* بحث لباس واقعاً بحث مهمی در فوتبال است و متاسفانه کیفیتی که اول فصل قرار بود به ما بدهند آن کیفیت نیست و حتی رنگش رنگ مناسبی نیست. این جنس‌ها جنس‌هایی است که فکر می‌کنم در ایران تولید می‌شود. صحبت‌هایی داشتیم و احتمال زیاد کیت پرسپولیس تغییر خواهد کرد، هم رنگ آن و هم طرح و جنس آن.

* با هواداران هم که صحبت می‌کنیم آن‌ها هم از شکل و شمایل لباس راضی نیستند و هرچه زودتر باید برای تغییر کیت لباس پرسپولیس اقدام شود و احتمالاً تا هفته آینده لباس‌های ما تغییر خواهد کرد.

* وقتی یک تیمی گل می‌خورد، همه تیم مقصر هستند و دفاع تیمی اشکال داشته است و همه اجزا و اعضای تیم باید مورد بازبینی قرار بگیرند و روی آن‌ها کار شود. باید دفاع تیمی‌مان بهتر شود. دلیل اینکه ما در دو سال گذشته توانستیم قهرمان شویم دفاع تیمی خوب‌مان بوده است. نباید این اتفاق بیفتد. تیمی که گل می‌خورد جبران آن گل سخت است و باید در بخش دفاعی قوی‌تر شویم.

* چون تیم پرسپولیس است خیلی به مسائل اهمیت داده نمی‌شود. اگر برای باشگاه دیگری اتفاق افتاده بود زمین و زمان را یکی کرده بودند، ولی، چون ما سرمان در کار خودمان هست و حرف نمی‌زنیم، با حداقل‌ها می‌سازیم و همه مشکلات را تحمل می‌کنیم، اگر اتفاق ناخوشایندی برای تیم رقم بخورد متاسفانه کسی اهمیتی نمی‌دهد، ولی این مسائل به تیم واقعاً ضربه می‌زند.

* الان حدود دو هفته است که بازیکنان تاجیکی را گرفتیم، ولی نمی‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. مشکلات مربوط به باشگاه است و باشگاه باید برای رفع آن تلاش کند. بازیکنانی که گرفتیم جوان و آینده‌دار هستند و از لحاظ قیمتی خیلی پایین بودند و در آینده می‌توانند برای باشگاه ما مهره‌های تأثیرگذاری باشند.

* خیلی دوست ندارم درباره داوری زیاد صحبت کنم و بیانیه‌ای که باشگاه داد خیلی چیز‌ها در آن آمده و مشخص بود. دوست دارم فضای داوری خوب باشد و یک فضای بااحترام و آرامش حاکم شود تا داوران قضاوت کنند.

*داوران ما مشکلات زیادی دارند و همه داوران ما با توجه به سختی کاری که دارند کارشان فراتر از کار یک داور است و سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند، به ویژه که نبود VAR برای کل جامعه داوری کار را سخت کرده است. اگر VAR باشد قطعاً کار داوران راحت می‌شود و تصمیمات بهتری می‌گیرند.

* با این شرایطی که برخی از داوران سیستم رادیویی را هم ندارند نباید انتظار زیادی از آن‌ها داشته باشیم، ولی دنبال این هستیم که در صحنه‌های تأثیرگذار تصمیمات خوبی گرفته شود. همیشه موضع خودم نسبت به داوران احترام بوده است و امیدوارم که با دادن امکانات بیشتر بتوانیم داوری‌مان را هم تقویت کنیم.

* عدم انتخاب مدیرعامل برای باشگاه پرسپولیس و این بلاتکلیفی به تیم و باشگاه آسیب می‌زند. منِ مربی و بازیکن باید بدانیم که تیم‌مان یک تشکیلاتی دارد و وضعیت مدیریتش مشخص است. ما باید بدانیم که با چه کسی طرف حساب هستیم. مشکلات خیلی واضح است و چیزی نیست که پیچیده باشد و بخواهیم کنکاش کنیم، تشکیلات بزرگی مثل پرسپولیس قطعاً باید اعضای هیئت مدیره‌اش، کمیته انضباطی و مدیرعامل‌اش باید یک چارت مشخص داشته باشد، چون این موضوع کمک می‌کند تا یک تیم همه وظایف‌اش را به خوبی انجام دهد.

* این حالتی که برای پرسپولیس و جود دارد در شان و شخصیت این تیم نیست. امیدواریم که وزیر ورزش هم هرچه زودتر وضعیت را مشخص کنند. اگر واقعاً دنبال این هستیم که تیم و باشگاه ثبات داشته باشد باید این موضوع را هم در بحث مدیریت هم داشته باشیم تا تیم آسیب نبیند.

* سیامک تازه به تیم اضافه شده است و سیدجلال هم هنوز از ناحیه زانو مشکلاتی دارد و بعید می‌دانم به بازی با صنعت نفت برسد. کمال کامیابی‌نیا هم یک دوران سخت مصدومیت را گذرانده است و تا به سطح بالای آمادگی برسد باید زمان بیشتری در اختیار او بگذاریم تا با تمرینات اختصاصی به شرایط عالی برسد.

* درباره این مسائل خیلی نمی‌توانیم توضیح دهیم. باید ببینیم در بازی‌های آینده چه می‌شود. ما هم بازی چهار دفاعه را بلدهستیم انجام دهیم و هم سیستم سه دفاعه را یاد گرفتیم. این مسئله در آینده خیلی به ما کمک می‌کند و نسبت به نوع و سیستم بازی حریف می‌توانیم از هر دو سیستم استفاده کنیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید