227057

خسارت هنگفت استقلال و پرسپولیس بابت حذف از آسیا/ آبی و قرمز حسابی نقره داغ می‌شوند!

دنیای معدن- حذف قریب الوقوع استقلال و پرسپولیس از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ضربه مهلکی از نظر مالی به پیکره مدیریتی این دو باشگاه وارد خواهد کرد.

به گزارش دنیای معدن- حذف قریب الوقوع استقلال و پرسپولیس از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ضربه مهلکی از نظر مالی به پیکره مدیریتی این دو باشگاه وارد خواهد کرد به گونه‌ای که ممکن است آن‌ها بخش عمده‌ای از درآمدهای خود در این حوزه را از دست بدهند.

جدا از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ قهرمانان پاداش‌های دلاری پرداخت می‌کند و از محل درآمد تبلیغات محیطی بازی‌های آن‌ها رقم قابل توجهی به آن‌ها اختصاص می‌دهد، دو باشگاه از طریق کارگزاران خود و تبلیغات روی پیراهن نیز صاحب درآمد می‌شدند تا حدی که بخش قابل توجهی از هزینه‌های جاری این دو باشگاه و پرداخت دستمزد‌ها از این محل انجام می‌شد.

اما با حذف این دو باشگاه از آسیا تمام این درآمد‌ها از بین خواهد رفت تا ضربه‌ای مهلک به پیکره این دو باشگاه وارد شود، با یک حساب سرانگشتی استقلال و پرسپولیس از این بابت حدود چند ده میلیارد تومان متضرر خواهند شد و باید دید در این شرایط آیا امکان جبران هزینه‌های از دست رفته برای سرخابی‌ها وجود خواهد داشت یا اینکه معادلات مالی مدیران آبی و قرمز با اشکالاتی جدی مواجه خواهد شد.

«هر تیم بابت پیروزی در دیدار‌های مرحله گروهی مبلغ ۵۰ هزار دلار (بابت هر پیروزی) دریافت می‌کند و اگر تیمی بتواند هر شش مسابقه این مرحله را با برتری پشت سر بگذارد، ۳۰۰ هزار دلار از این بابت عایدی خواهد داشت که رقم قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود. برای هر مساوی هم ۱۰ هزار دلار در نظر گرفته شده است.»

اما تمام خسارت‌های این دو باشگاه به حوزه مالی برنمی‌گردد، بلکه از نظر جایگاه، استقلال و پرسپولیس نیز با سقوط قابل توجهی در رده‌بندی جهانی مواجه خواهند شد، چون ملاک رده‌بندی باشگاه‌های جهان حضور موفق در رقابت‌های بین‌المللی است و از آنجا که به نظر می‌آید این دو باشگاه شانس حضور در آسیا را به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای از دست خواهند داد این دو باشگاه از نظر جایگاه نیز سقوط خواهند کرد.

اما خسارت بزرگ دیگری که بابت حذف گریبانگیر این دو باشگاه خواهد شد کاهش شانس ترانسفر شدن بازیکنان این دو تیم است، بازیکنان این دو تیم در فصول گذشته لیگ قهرمانان آسیا توانستند نگاه باشگاه‌های دیگر را به سمت خود جلب کنند تا شانس ترانسفر به لیگ‌های شناخته شده منطقه و اروپا را داشته باشند، اما با حذف این دو تیم شانس ترانسفر آن‌ها به شکل ملموسی کاهش پیدا خواهد کرد تا باشگاه‌ها از این بابت نیز متحمل خسارت شوند.

البته ناگفته نماند چنانچه کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا این دو باشگاه را بابت عدم کسری مدارک شان به AFC با جریمه نقدی رو به رو سازد سناریو غم انگیز حذف برای استقلال و پرسپولیس تلخ‌تر خواهد شد تا غول‌های بزرگ آسیا به شکل ناباورانه‌ای نقره داغ شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید