223343

با رد مدارک از سوى AFC؛

شوک شبانه به استقلال و پرسپولیس / تیم‌های جایگزین مشخص شدند!

دنیای معدن- چند روز پیش خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه مشکلات مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، این دو باشگاه پرسابقه ایرانی را در آستانه حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده قرار داده است.

به گزارش دنیای معدن، هرچند فدراسیون فوتبال نامه‌ای برای کنفدراسیون فوتبال آسیا تنظیم کرده و در آن خواستار مهلت بیشتر برای رفع و رجوع مسائل مالی کرده اما ظاهرا با توجه به سوابق طولانی و مسائل هر ساله، پاسخ AFC به نامه‌ فدراسیون فوتبال ایران منفی بوده و به این ترتیب دو تیم استقلال و پرسپولیس در حال حاضر در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۱ قرار گرفته‌اند.

دیروز نیز ساعت ۱۴ جواب منفی کنفدراسیون فوتبال آسیا به متولیان فوتبال و ورزش ما رسید و ...

شنیدیم در این میان دو مدیرعامل سابق استقلال و پرسپولیس در این راستا راپورت‌هایی در خصوص مشکلات مالی و مالیاتی، خصوصی نبودن و داشتن رئیس مجمع مشترک برای دو باشگاه (خلاف قوانین فیفا) به AFC داده‌اند تا کار را سخت تر کنند.

با حذف استقلال و پرسپولیس که جلوگیری از آن فقط به یک معجزه نیاز دارد، دو تیم تراکتور تبریز و گل گهر سیرجان (تیم‌های چهارم و پنجم) لیگ بیستم به ترتیب در لیگ قهرمانان فصل جدید جایگزین پرسپولیس و استقلال خواهند شد!

تسنیم هم نوشت: با توجه به مخالفت AFC با درخواست فدراسیون فوتبال برای تمدید مهلت ارائه مدارک حرفه‌ای باشگاه‌ها، استقلال و پرسپولیس در خطر حذف قرار گرفتند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با درخواست فدراسیون فوتبال ایران برای تمدید مهلت باشگاه‌ها جهت تکمیل مدارک خود و دریافت مجوز حرفه‌ای مخالفت کرد تا به این شکل استقلال و پرسپولیس در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا 2022 قرار بگیرند.

مهلت باشگاه‌ها برای ارائه مدارک‌شان 3 اکتبر 2021 (11 مهر ماه 1400) بود و پس از آن کنفدراسیون فوتبال آسیا اجازه برطرف کردن نواقص تا پایان اکتبر را داد، اما عملاً این زمان امروز (شنبه) به پایان رسیده، چراکه فدراسیون فوتبال فردا باید اسامی نهایی باشگاه‌هایی را که موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای شده‌اند، به AFC اعلام کند. به نظر می‌‌رسد مشکلات عدیده در دو باشگاه پر طرفدار پایتخت مانع از ارائه مدارک لازم برای دریافت مجوز حرفه‌ای برای فصل جاری شده است و با توجه به مخالف AFC با تمدید مهلت، شاید اتفاقی شوکه کننده در فوتبال ایران رقم بخورد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا فردا منتظر اعلام نهایی فدراسیون فوتبال است تا مشخص شود کدام باشگاه‌ها مشمول دریافت مجوز حرفه‌ای شده‌اند. با توجه به تمدید نشدن مهلت، به نظر می‌رسد استقلال و پرسپولیس به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای، جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا فصل 2022 را کسب نکنند و به این ترتیب دو تیم دیگر از ایران در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

 باید دید در صورت تأیید حذف دو تیم استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا 2022 به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای، فدراسیون فوتبال چه تصمیمی برای تیم‌های جایگزین خواهد گرفت و کدام تیم‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده مجوز دریافت می‌کنند./تسنیم

 

دیدگاهتان را بنویسید