226079

احتمال تعطیلی زودهنگام برنامه ورزشی نمایش خانگی؛ استقلال و پرسپولیس وارد می‌شوند

دنیای معدن- گفته می‌شود مسئولان حقوقی استقلال و پرسپولیس قصد دارند در روز‌های آتی با انجام نامه نگاری‌های حقوقی مانع از استفاده یکی از پلتفرم‌های نمایش خانگی از تصاویر بازی‌های دو تیم شوند.

به گزارش دنیای معدن - به تازگی یکی از پلتفرم‌های نمایش خانگی با راه اندازی برنامه ورزشی با عقد قرارداد با برخی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس به عنوان مجری و کارشناس به بررسی بازی‌های این دو تیم در جریان رقابت‌های لیگ برتر و بازی‌های تیم ملی می‌پردازد تا به این ترتیب گردانندگان آن پلتفرم اقدام به درآمدزایی کنند!

 

از آنجا که پخش تصاویر بازی‌های استقلال و پرسپولیس نیازمند مجوز کتبی از این دو باشگاه است و هیچ گونه درآمدی از این محل نصیب باشگاه استقلال و پرسپولیس نمی‌شود، به نظر می‌رسد به زودی مسئولان حقوقی هر دو باشگاه برای جلوگیری از تولید این برنامه با استفاده از تصاویر بازی‌های استقلال و پرسپولیس دست به کار شوند.

 

گفته می‌شود مسئولان حقوقی دو باشگاه قصد دارند در روز‌های آتی با انجام نامه نگاری‌های حقوقی مانع از استفاده این برنامه اینترنتی از تصاویر بازی‌های استقلال و پرسپولیس شوند، چون در قرارداد‌های کارگزاری هر دو باشگاه از این موضوع به عنوان یک آیتم درآمدزایی نام برده شده و بعید است کارگزاران سرخابی‌ها به راحتی اجازه دهند یک پلتفرم خصوصی بدون پرداخت هزینه به آن‌ها از این توانمندی بهره‌برداری کند.

 

یکی از آیتم‌هایی ویژه‌ای که مدیران عامل هر دو باشگاه بعد از تبلیغات محیطی روی آن حساب ویژه‌ای باز کردند موضوع برخورداری از درآمدزایی از محل پخش محتوایی مسابقات فوتبال است که فرمول‌های متعددی برای درآمدزایی از این محل در نظر گرفته شده است؛ به همین دلیل مصطفی آجورلو چند هفته قبل با ارسال نامه‌ای به پیمان جبلی رئیس رسانه ملی اعلام کرد باشگاه استقلال باید از این محل و درآمد حاصله سهم داشته باشد.

 

همچنین مجید صدری با ارسال نامه‌ای مشابه بعد از آجورلو به جبلی خواستار اختصاص سهم این باشگاه از محل حق پخش تلویزیونی یا همان پخش آفلاین مسابقات شد. قطعاً وقتی آجورلو و صدری برابر رسانه ملی چنین موضعی را اتخاذ می‌کنند، در قبال یک پلتفرم خصوصی در بخش نمایش خانگی از منافع ریالی خود از این محل به سادگی عبور نخواهند کرد.

 

از این رو به نظر می‌آید با ورود استقلال و پرسپولیس به این ماجرا خیلی زودتر از آنچه تصور می‌رفت این شوی فوتبالی در نمایش خانگی با بحران مواجه شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید