224644

داوری بازی پرسپولیس با مس رفسنجان/ پنالتی نادرست بود؟

دنیای معدن- کارشناس داوری فوتبال ایران درباره صحنه‌های دیدار مس رفسنجان و پرسپولیس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش دنیای معدن، حسین عسگری درباره قضاوت حسن اکرمی در دیدار مس رفسنجان و پرسپولیس، اظهار داشت: بازی دو نیمه خیلی متفاوت داشت،‌ هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اتفاقات داوری. نیمه اول بازی از لحاظ قضاوت خیلی آسان بود ولی در نیمه دوم همه چیز تغییر کرد و اتفاقاتی رخ داد. در کل داوری خوب بود. همیشه گفتم اگر اشتباهات داور روی نتیجه بازی تاثیرگذار نباشد، یعنی داور قضاوت خوبی داشته است. در این بازی هم داور اشتباهی نداشت که روی نتیجه تاثیرگذار باشد.

وی درباره صحنه پنالتی که به نفع پرسپولیس گرفته شد، عنوان کرد: فیلمبرداری در این صحنه خوب نبود ولی به نظر می‌رسید خطا رخ داده است. در این مواقع با توجه به جاگیری خوب داور، باید به تصمیم او احترام گذشت، شواهد هم نشان می‌داد که پنالتی درست بوده است. در یکی دو صحنه دیگر نیز برخوردی در محوطه‌های جریمه رخ داد ولی این برخورد‌ها، فوتبالی بود و تصمیم ادامه بازی درست بود.

این کارشناس داوری ادامه داد: داوران باید از دقیقه اول نترس و شجاع قضاوت کنند و به توصیه‌های غلطی که در این فوتبال از سوی برخی افراد گفته می‌شود، توجه‌ای نکنند. گفته می‌شود هرگونه تماسی با دروازه‌بان در محوطه جریمه خطا است. طبق این اظهار نظر در دقیقه ۲ خطایی از سوی سیدجلال حسینی روی دروازه‌بان مس گرفته شد ولی هیچ خطایی نبود. اگر این توپ گل می‌شد، داور طبق این نظریه باید گل را مردود اعلام می‌کرد ولی در اصل در این صحنه هیچ اتفاقی رخ نداده بود. در این حالت یک تصمیم معمولی می‌تواند به یک اشتباه تاثیرگذار تبدیل شود.

عسگری تاکید کرد: دقیقه ۷۸ آفساید بازیکن پرسپولیس به درستی اعلام شد ولی داور وسط خیلی دیر اعلام کرد. همچنین در دقیقه ۸۶ داور می‌توانست به دلیل اعتراض ربیعی (سرمربی مس) به او اخطار دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید