224409

نبرد بدون طارمی؛ انگیزه ستاره‌های ایرانی مقابل سوریه چیست؟

دنیای معدن- بازیکنان تیم ملی علاوه بر انگیزه‌های تیمی در بازی مقابل سوریه می‌توانند انگیزه‌های فردی نیز داشته باشند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از خبرگزاری میزان - تیم ملی فوتبال ایران تا ساعاتی دیگر در دیداری مهم در مسیر صعود به جام جهانی قطر، قرار است به مصاف تیم ملی سوریه برود. این بازی علاوه بر انگیزه‌های ملی و تیمی برای بازیکنان ایران و اینکه ۳ امتیاز این مسابقه نقش بسیار مهمی در صعود ما به جام جهانی قطر ایفا خواهد کرد، انگیزه‌های فردی زیادی هم برای آن‌ها دارد.

*الهیار و اثبات لیاقت شماره ۹ بودن

پس از جدال‌های لفظی دراگان اسکوچیچ و مهدی طارمی در روز‌های اخیر، نام ستاره‌ فوتبال ایران برای حضور در دو دیدار مقابل لبنان و سوریه موقتاً از لیست تیم ملی خارج شد. برای پر کردن جای خالی ستاره ملی‌پوش پورتو، اسکوچیچ اقدام به دعوت از ستاره‌ای دیگر از بین لژیونر‌ها کرد. اللهیار صیادمنش که در حال حاضر در تیم زوریا لوهانسک اوکراین توپ می‌زند، فرم خوبی دارد و اخیراً هم بازی‌های درخشانی برای تیم باشگاهی خود ارائه کرده است. به محض ورود اللهیار به اردوی تیم ملی، پیراهن شماره ۹ که تا اردو‌های قبلی بر تن طارمی بود، در اختیار او قرار گرفت و این مهاجم جوان در بازی مقابل لبنان به عنوان یار تعویضی به میدان هم رفت.

صیادمنش ۲۰ ساله نخستین بار ۲ سال پیش (خرداد ۹۸) توسط مارک ویلموتس به اردوی تیم ملی فراخوانده شد و در یک دیدار دوستانه مقابل سوریه برای اولین بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرد. او در همان بازی که در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ برگزار شد، پس از گشودن دروازه سوری‌ها با ۱۷ سال و ۱ ماه و ۷ روز به جوانترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران تبدیل شد. حالا صیادمنش فرصت پیدا کرده تا دوباره در تیم ملی باشد. او این بار هم می‌تواند با درخشش احتمالی مقابل سوریه با وجود سن کم، بار دیگر نام خود را مطرح کند و جایگاهی خوب در تیم داشته باشد.

سردار به تنهایی هم سردار است؛ این بار حمله به نکونام

سردار آزمون در ۵۹ بازی ملی خود موفق شده ۳۸ گل برای ایران به ثمر برساند و در بین برترین گلزنان تاریخ فوتبال ایران قرار بگیرد. آزمون با گلی که به لبنان زد ۳۸ گله شد و حالا نام خود را در رده چهارم برترین گلزنان تاریخ تیم ملی در کنار علی کریمی می‌بیند. سردار در بازی امروز این فرصت را دارد تا با گلزنی به سوریه، ۳۹ گله شود و به نفر سوم این فهرست یعنی جواد نکونام برسد. سردار آزمون تا کنون سه بار موفق به گشودن دروازه سوریه شده و قصد دارد آمار خود را از این حیث هم بهبود ببخشد.

برترین گلزنان تیم ملی ایران:

۱. علی دایی ۱۰۹ گل

۲. کریم باقری ۵۰ گل

۳. جواد نکونام ۳۹ گل

۴. سردار آزمون و علی کریمی ۳۸ گل

*کاپیتان امیری؛ ارتش تک نفره

در بازی مقابل سوریه با توجه به احتمال بالای نیمکت نشینی احسان حاج صفی و البته محرومیت علیرضا جهانبخش، وظیفه مهم کاپیتانی تیم ملی به وحید امیری سپرده خواهد شد. بازیکن همه کاره و به قول معروف آچارفرانسه‌ی تیم ملی و پرسپولیس که در بازی قبلی مقابل لبنان حسابی درخشید و هر دو گل ایران را پایه گذاری کرد.

وحید در حال حاضر در پست‌های مدافع چپ، وینگر چپ و هافبک قابلیت بازی و درخشش دارد. او می‌تواند امروز با بازی درخشان و رهبری خوب سایر بازیکنان نقش مهمی در کسب پیروزی و ۳ امتیاز حیاتی برای ایران داشته باشد.

تیم‌های ملی ایران و سوریه از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه ملک عبدالله اردن به مصاف هم خواهند رفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید