231485

مدیر خرید فولاد خراسان در گفتگوی اختصاصی با دنیای معدن مطرح کرد:

واحد گندله سازی قابلیت ظرفیت تا ۳.۴ میلیون تن با توان داخلی را دارد

دنیای معدن- صبا نمایشی: مدیر فولاد خراسان گفت: اکنون واحد گندله سازی بزرگترین فولاد ساز شرق کشور با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن فعال است و قابلیت افزایش تا ۳.۴ میلیون تن با استفاده حداکثری از توان مهندسی و ساخت داخل را دارد.

مجید ایرانمنش مدیر خرید فولاد خراسان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار دنیای معدن تصریح کرد: فولاد خراسان در واقع نخستین فولاد ساز محسوب می شود که زنجیره کامل تولید فولاد را از سنگ آهن تا محصول نهایی در استان محل استقرار فعال ساخته است.

REZ_2421

مدیر خرید فولاد خراسان خاطرنشان ساخت: اکنون این واحد صنعتی قطعات نورد، فولاد سازی و احیا را بومی سازی کرده و در بخش احیا این نکته مهم وجود دارد که خیلی از تجهیزات بویژه " های تک" بومی سازی انجام شده و اکنون با شرکت های دانش بنیان همکاری مستمری برقرار است.

 

REZ_2416

وی اضافه کرد: هدف فولاد خراسان بومی سازی در چارچوب نقشه راه " برد، برد" بروز رسانی قطعات مورد نیاز از سوی تامین کننده و در کنار این مهم جلوگیری از خروج ارز و اشتغالزایی که مورد تاکید قرار دارد.

امسال بیش از ۳۰۰ میلیون دلار قرار داد بین شرکت های تولید کننده فولاد و سازندگان تجهیزات و قطعات به امضا رسیده که در چارچوب راهبرد ساخت داخل، پیاده سازی شد.

آمارهای اعلام شده گویای آن است که فولاد خراسان در نیمه نخست امسال بالغ بر ۶۶ میلیارد تومان  صرفه جویی از محل بومی سازی داشت.

وی تصریح کرد: فولاد خراسان بزرگترین قطب تولید فولاد در شرق کشور به حساب می‌آید و با برنامه ریزی دقیق بومی سازی را پیش می برد و به جای واردات ، در شرایط تحریمی از صنایع داخلی حمایت جدی دارد.

ایران اکنون دهمین فولاد ساز در سطح جهان محسوب می شود و در افق چشم انداز ۱۴۰۴ دستیابی به جایگاه هفتم دنیا در دستور کار قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید