234236

گام مثبت وزارت صمت برای توسعه بخش معدن/ تشکیل شرکت ملی مس در آذربایجان شرقی

دنیای معدن: حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به دستور وزیر صمت درباره تشکیل «شرکت ملی مس در آذربایجان شرقی» گفت: مدت ها بود که نمایندگان مردم آذربایجان شرقی این موضوع را پیگیری می کردند و خوشبختانه اکنون دستورات لازم دراین باره صادر شد.

به گزارش دنیای معدن، وی بابیان اینکه میزان ذخایر مس در «معدن سونگون» نزدیک به ۴ میلیارد تن است، بیان کرد: معادن مس استان آذربایجان شرقی، غنی بوده و برای ما مهم است، ازاین رو وزیر صمت به درستی برای تشکیل شرکت ملی مس آذربایجان شرقی گام برداشته است.

این نماینده مجلس بابیان اینکه ۵۰ درصد از معادن کشور در آذربایجان شرقی و در منطقه سونگون واقع شده است، تأکید کرد: امیدواریم همه مراحل حقوقی تشکیل شرکت ملی مس آذربایجان شرقی به سرعت انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرتاج الدینی گفت: اکنون شرکت های مس مختلفی مانند شرکت «مس سونگون» و «مس سرچشمه» در کشور وجود دارد، بنابراین بر اساس درخواست مردم آذربایجان، وزیر صمت دستور دادند معادن مس آذربایجان شرقی به صورت مستقل فعالیت خود را در این بخش انجام داده و سرمایه گذاری ها در این استان انجام شود تا درآمد های آن به توسعه منطقه کمک کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید