231075

پرنیان: آماده شدن 19 محور برای سرمایه گذاری در حوزه معدن آذربایجان شرقی

دنیای معدن-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در ۲ ماه گذشته ۱۲۳ مورد سرمایه گذاری حقیقی در این استان اتفاق افتاده است که نشانگر رغبت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان است.

به گزارش دنیای معدن، صابر پرنیان در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور معاون امور اقتصادی وزیر کشور اظهار داشت: آذربایجان شرقی در بخش فولاد مقام اول را در اختیار دارد و در مجموع این استان رتبه چهارم صنعتی کشور را در اختیار دارد که برنامه ریزی کرده ایم تا سال آینده خود را به رتبه سوم برسانیم.

وی افزود: آذربایجان شرقی در حوزه فرش نیز رتبه اول کشور را دارد طوری که ۳۵ درصد صادرات فرش ایران از طریق این استان انجام می شود و به عنوان قطب کفش چرم ایران نیز ۶۰ درصد تولیدات کفش های چرمی از این خطه انجام می شود.

رئیس سازمان صمت استان ، ادامه داد: بزرگترین کارخانه چرم سازی در تبریز واقع شده و پایگاه چرم کشور به حساب می آید طوری که زنجیره تولید چرم در آذربایجان شرقی کامل است، در بخش لوازم خانگی و صادرات آن مقام اول کشور را داریم و ۵۰ درصد تولیدات شیرینی و شکلات کشور به عنوان قطب این صنعت در این استان تهیه می شود، در بخش تولید قطعات خودرو نیز مقام نخست را کسب کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در حوزه شهرک های صنعتی مقام اول کشور را در حوزه های مصالح ساختمانی، کفش، قطعات خودرو، صنایع دستی، صنایع غذایی و شیشه دارد، گفت: ۱۹ محور برای سرمایه گذاری در حوزه معدن آماده شده است و پنج هزار میلیارد ریال نیز در صنعت شیشه استان به زودی سرمایه گذاری می شود.

وی همچنین در این جلسه از معاون وزیر کشور خواستار افزایش اختیارات استانداران، تفویض اختیارات وزاتخانه ها، تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی، افزایش اختیارات بانک ها، نگرش ویژه به شعاع ۳۰ کیلومتری تبریز و رفع کمبود برق در تبریز و آذربایجان شرقی شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید