231546

رئیس سازمان صمت استان تاکید کرد:

ضرورت افزایش تولید سیمان و نظارت بر توزیع آن در آذربایجان شرقی

دنیای معدن: رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی بر افزایش تولید سیمان و نظارت بر فرایند توزیع آن در استان تاکید کرد.

به گزارش دنیای معدن، صابر پرنیان در دیدار با مدیرعامل کارخانه سیمان صوفیان گفت: تسهیل گری و تنظیم گری، دو ابزار دولت برای عبور از دوره ی تحریم است.

وی افزود: طی چهار دهه به علت تحریم های ظالمانه اقتصادی دشمنان، دولت ها ناگزیر به دخالت در امور اقتصادی بودند و دولت سیزدهم با بهره مندی از ابزار تسهیل گری و شفاف سازی نقش خود در اقصاد را به حداقل می رساند.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه درسال جدید با نگرشی نو که برای اقتصاد و تولید تعریف شده است، با توسعه ی زیرساخت ها به سمت ایجاد ارزش افزوده بیشتر حرکت می کنیم، ادامه داد: به صورت ویژه در قالب ستادهایی نظیر شورای عالی سرمایه گذاری، شورای معادن و تسهیل و رفع موانع تولید درکنار مجموعه های تولیدی هستیم.

وی با اشاره به اهمیت ورود تکنولوژی های نوین و نوسازی ماشین آلات تولیدی که لازمه رونق تولید است، ادامه داد: نوسازی ماشین آلات در کیفیت و کمیت تولید و رقابت پذیری محصولات تولیدی تاثیر مستقیم دارد.

پرنیان، بر هم افزایی و همکاری در جهت تسهیل فرایندها تاکید کرد و گفت: از سال گذشته ثبت اطلاعات کالاهای مشمول درسامانه جامع تجارت الزامی شده و در طرح درج قیمت تولید کننده نیز باید قیمت تمام شده محصول نهایی بر روی تولیدات ثبت شود.

وی با بیان اینکه در زنجیره تامین کالا تمامی فرایندها شفاف می شود، افزود: جریان ورود مواد اولیه، تولید، تامین و توزیع کالا از مبدا تا مقصد از طریق سامانه جامع تجارت مورد رصد و پایش قرار می گیرد و براساس نتایج حاصل از سامانه ها می توان برنامه ریزی های بهتری برای تولید و تامین انجام داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: در زنجیره ی تامین مالی جریان گردش کالا و پول درکشور مورد رصد قرار می گیرد و دولت سیزدهم درمسیر تحقق و اجرای شفافیت اقتصادی جدی است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های علمی و خلاقانه جوانان، موجب بهبود درکمیت و کیفیت تولید و بهسازی و نوسازی شده و توسعه ی این شرکت را در پی خواهد داشت.

پرنیان با بیان اینکه این مجموعه صرفا واحد تولیدی نیست و یکی از چشمه های توسعه ی اقتصادی استان محسوب می شود، افزود: تولیدات این مجموعه پایه ی توسعه ی استان است و با توجه به پیشینه این واحد صنعتی، بخشی از نیاز استان نیز با تلاش کارگران و متخصصین این واحد صنعتی تامین می شود.

وی بر برنامه ریزی در جهت تامین به موقع نیاز استان به سیمان به ویژه در فصول کاری تاکید کرد و اظهار کرد: درتولید و تامین کالا هیچ کمبودی وجود ندارد اما باید با استفاده از ظرفیت بسیار بالای سامانه ها، ضمن رصد کامل تمامی زنجیره تامین، تولید و توزیع از فعالیت سودجویان و دلالان که موجب اختلال در روند قانونی و منطقی نظام توزیع هستند؛ جلوگیری کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه بهترین ناظر، خود مجموعه های تولیدی و فروش شرکت ها هستند، بیان کرد: با شروع فصل کاری دراستان شاهد افزایش تقاضا خواهیم بود و با تلاش گروه مدیریتی جوان واحد صنعتی سیمان صوفیان، شاهد افزایش تولید و تامین به موقع سیمان مورد نیاز استان خواهیم بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید