230428

سنگینی سایه غفلت ازمعادن/ عدم چاره اندیشی برای صادرات، مشکلات تولید را دوچندان خواهد کرد

دنیای معدن-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: اگر برای توسعه صادرات چاره اندیشی نکنیم طبیعتا در سال های آتی مشکلات بخش تولید بیشتر خواهد شد و بهتر است از ظرفیت های موجود در این راستا نیز بهره گیریم.

به گزارش دنیای معدن، صابر پرنیان در جمع اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز پاسخگویی را مهمترین رویکرد دولت سیزدهم عنوان کرد و اظهار کرد: در همین زمینه ضمن حضور میدانی در موقعیت های مختلف و برگزاری جلسات مشترک با ذینفعان خود در صدد محقق ساختن این مهم هستیم.

وی افزود: صنعت آذربایجان شرقی صنعتی خود ساخته، ریشه دار و مبتنی بر تلاش و کوشش است که ما باید آن را به جد پیش ببریم.

پرنیان با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی افزود: ضمن تسریع در شناسایی و رفع موانع تولید، روند رسیدگی به موضوعات در ستاد تسهیل مطلوب بوده و مابقی مشکلات را در تلاشیم حل و رفع کنیم.

وی اضافه کرد: ما باید به واحدهای بزرگ توجه ویژه ای داشته باشیم چراکه جز لکوموتیوهای اصلی استان بوده وهمچنین مگاپروژه های نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

پرنیان با بیان اینکه از ظرفیت معادن استان در راستای شکوفایی اقتصادی استان تاکنون بازخورد چندانی نتوانسته ایم بگیریم، ادامه داد: در بحث معدن می توان گفت معادن استان به جز معدن مس سونگون واقعا مورد غفلت واقع شده است؛ اتاق بازرگانی باید به این موضوع ورود کند و پرچم دار شود.

رئیس سازمان صمت استان در بخشی دیگری از سخنان خود اظهار کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت های لازم برای سرمایه گذاری و هم سرمایه گذاران بسیاری دارد که ما باید بسترهای لازم را برای این مهم فراهم کنیم.

پرنیان یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی حامی کسب و کار و تجات بوده و از ظرفیت های موجود برای پیشرفت اقتصاد استان استفاده خواهد کرد.

در همین جلسه اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی نقطه نظراتی از قبیل استفاده بهینه از ظرفیت های معدنی استان و شناسایی ظرفیت های جدید و سرمایه گذاری در حوزه صنایع معدنی، افزایش هزینه های انرژی صنایع، تعریف مگا پروژه های اثر گذار در استان برای رفع موضوع اشتغال، ایجاد اتاق فکر با حضور کارشناسان علمی و فنی صنعت برای هویت بخشی به صنعت، سرعت دهی برای جبران عقب افتادگی ها، پرهیز از قوانین خلق الساعه و توجه ویژه به موضوع منطقه اوراسیا مطرح شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید