233726

رفع مشکل معدن مس درآلو و اشتغال هزار جوان

دنیای معدن- دادستان کرمان: مشکل معدن مس درآلو حل و اشتغال هزار جوان فراهم شد.

به گزارش دنیای معدن، دادخدا سالاری در نشست اقتصاد مقاومتی در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان افزود: توسعه اشتغال اقدام مهم پیشگیرانه از وقوع جرم است و نقش بسیار مهمی در کاهش جرایم دارد.رفع مشکل معدن مس درآلو و اشتغال هزار جوان

وی خاطرنشان کرد: گاهی  مجریان شعارهای خوبی در حمایت از تولید می دهند اما در مرحله عمل از باب مصلحت‌اندیشی و بهانه های مختلف شانه از زیر بار مسئولیت خالی  و تولید کننده را رها می کنند.

سالاری با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ما نفع و سودهای میلیاردی در واردات و ضرر و مشکلات در تولید است، ادامه داد: تولیدکنندگان به عنوان سرداران و سربازان بی ادعای جنگ اقتصادی، بی دفاع و شکننده در معرض هزاران تیر و ترکش داخلی و خارجی هستند و باید هم در جبهه داخلی و هم در جبهه خارج ، برای دفاع از کشور بجنگند.

وی یادآور شد: رانت، قاچاق، واردات، قوانین دست و پاگیر اداری و مغایر، تعدد مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی برای امر تولید و نبود قوانین حمایتی با ضمانت های اجرایی کیفری مشکلات بنیادی عرصه تولید هستندکه باید برای حل آنها فکر اساسی صورت گیرد.

 مدیرعامل شرکت ملی مس ایران هم از اتخاذ تصمیم های راهگشا در حل مشکلات معدن مس درآلو خبر داد و گفت: با رفع مشکلات این کارخانه زمینه اشتغال  هزار نفر فراهم می شود.

علی رستمی یادآور شد: حدود ۹۰ درصد تجهیزات این معدن نصب شده بود و ادامه این کار منوط به تامین آب مورد نیاز آن بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید