231780

فعال کارگری هپکو عنوان کرد:

زیر ساخت تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در هپکو فراهم است/پیش بینی تولید ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات در سال جدید

دنیای معدن- میرناصری گفت: سال ۱۴۰۰ برای هپکو اصلا با سال های گذشته قابل مقایسه نبود و بعد از یک دهه این صنعت بزرگ دوباره توانست در میر تولید قرار بگیرد و با وجود زیرساخت های مناسب، تکنولوژی به روز، دانش فنی و مهندسی و تجربه ۵۰ ساله، هپکو با نیم نگاهی از سوی مسئولین در سال جاری تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین خواهد داشت.

به گزارش دنیای معدن؛ سید امیر میرناصری فعال کارگری شرکت هپکو؛ با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ برای هپکو اصلا با سال های گذشته قابل مقایسه نبود اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ بعد از حدود ده سال بدون هیچ تنشی در شرکت هپکو گذشت و بحمدالله بعد از یک دهه هپکو دوباره توانست بیل مکانیکی زنجیری و لاستیکی، دو مدل لودر و سه مدل غلتک تولید کند هر چند تیراژ تولیدات نسبت به روزهای اوج هپکو پایین بود اما طبیعتا شرکتی که سال ها با انواع چالش ها مواجه بوده است وقتی دباره بخواهد حرکت خود را شروع کند کار سختی است و شاید حرکت در ابتدا کند باشد.

ایستادگی کارگران، مدیریت تخصصی و حمایت سهامدار بازگشت هپکو به تولید را رقم زد/ جان گرفتن هپکو منافع برخی را به خطر می اندازد

میرناصری افزود: همیشه گفته ایم برای رفع مشکلات صنایع بزرگ مثل هپکو اگر یک بسته ی کامل از راه حل ها نباشد رفع موانع به تنهایی میسر نخواهد بود لذا هم باید ایستادگی کارگران، هم مدیریت کاربلد و متخصص وجود داشته باشد و هم پشتیبانی سهامداران عمده که در خصوص هپکو سازمان تامین اجتماعی حمایت لازم را داشت و همه اینها باعث شد تا بتوانیم شروع خوبی داشته باشیم.

این فعال کارگری شرکت هپکو ادامه داد: در ابتدای راه هستیم و ضعف و کاستی هایی وجود دارد که در چندسال گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته بود اما متوجه آنها شده ایم و با حول وقوه الهی این مشکلات یک به یک در حال رفع شدن است گرچه با برخی ناملایتمی ها و جولان سودجویانی که نمی خواهند تولید کنندگان داخلی جان بگیرند و اشتغال شکل بگیرد مواجه بودیم و مقاومت زیادی هم داشتند.

وی افزود: برخی وقتی دیدند شرکت هپکو دوباره در حال راه افتادن است میدانستند هپکو غول خفته ای است که اگر بلند شود منافع سودجویانه آنها به خطر خواهد افت لذا در برابر این موضوع مقاومت کردند و این تلاش ها را هنوز هم ادامه می دهند.

پیش بینی تولید ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات در سال جدید

میرناصری با تاکید بر اینکه در سال پیش رو برنامه های بسیار خوبی برای ادامه تولید پیش بینی شده تا شاهد یک جهشی باشیم تصریح کرد: چندین برنامه داریم از جمله اینکه با وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت راه و کشور بابت تامین ماشین آلات شهرداری ها و راهداری ها به تفاهم های خوبی برسیم و طبق پیش بینی ها برای سال جدید بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات معدنی و راهسازی در برنامه تولید خواهیم داشت.

این فعال کارگری عنوان کرد: همزمان با تولید ماشین آلات گرفتن پروژه ها نیز که یکی از کارهای زیرساختی شرکت هپکو بوده در دستور کار است و رایزنی هایی در این خصوص انجام شده که آخرین مورد پروژه کارخانه قند دزفول بود که هپکو قرارداد آن را امضا کرده و انشااله در سال جدید این پروژه بزرگ را آغاز خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی به واسطه گستردگی حوزه فعالیت و به لحاظ تعدد شرکت های زیر مجموعه خود با حدود ۳۰۰ شرکت دارای پتانسیل بسیار خوبی است که می توانند تعاملات و تفاهم نامه های خوبی هم برای تأمین ماشین آلات و هم در بحث کارهای پروژه ای با شرکت هپکو داشته باشند.

حالا چشم ما به حمایت های دولت است/ مسئولان روحیه «ما می توانیم» را در خودشان تقویت کنند

میرناصری تأکید کرد: البته برای شرکت هپکویی که دوران اوج خود را در دهه ۸۰ سپری کرده و سالیانه علاوه بر کارهای روتین پروژه ای بیش از ۲ هزار دستگاه تولید داشته این حجم کار قابل مقایسه نیست و ظرفیت کمی است اما پس از یک بحران اتفاق بسیار مثبتی است که سهامدار اصلی پای کار آمده و مدیریت و پرسنل دغدغه تولید دارند و حالا چشم ما به حمایت های دولت است.

این فعال کارگری شرکت هپکو با بیان اینکه انتظار ما از دولت صرفا کمک مالی نیست افزود: خواهشی که از دولت و مجلس داریم این است که نگاه ویژه ای به شرکت هایی مثل هپکو داشته باشند و روحیه «ما می توانیم» را در خودشان تقویت کنند چراکه اگر این اتفاق رقم بخورد هم تولید داخل رونق می گیرد و هم ایجاد اشتغال افزایش پیدا می کند.

واردات ماشین آلات دست دوم هزینه سنگینی را به کشور تحمیل کرد

وی ادامه داد: هر چند در سال های اخیر انواع ماشین آلات دست دوم بی کیفیت به کشور وارد شد که هزینه های بسیاری را به همراه داشته است اما این حق را می دهیم که انتظار تولید ماشین آلات داخلی با کیفیت وجود داشته باشد و اعلام آمادگی می کنیم که دولت و مجلس به عنوان مدعی از ما بخواهند که نوع محصول مورد نیاز کشور را با بهترین کیفیت تولید کنیم.

میرناصری در پایان خاطرنشان کرد: اگر حمایت های لازم صورت بگیرد می توانیم با یک سرعت بسیار خوب در ریل تولید قرار بگیریم و با قدرت به امید اینده ای روشن برای ایران اسلامی این مسیر را ادامه بدهیم چراکه با وجود زیرساخت های مناسب، تکنولوژی به روز، دانش فنی و مهندسی و تجربه ۵۰ ساله، هپکو با نیم نگاهی از سوی مسئولین در سال جاری تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید