243771

پیش‌بینی کاهش قیمت، بازار ورق گرم اروپا را راکد کرد

دنیای معدن: خریداران ورق گرم به خاطر پیش‌بینی تداوم کاهش قیمت ورق گرم در اروپا، از خرید آن صرف نظر کردند.

به گزارش دنیای معدن ازایراسین، خریداران ورق گرم به خاطر پیش‌بینی تداوم کاهش قیمت ورق گرم در اروپا، طی روزهای گذشته از خرید صرف نظر کردند.

بر این اساس در آخرین روزهای هفته گذشته، حجم معاملات در بازارهای فولاد اروپا با کاهش روبرو بوده است که این کاهش قیمت به دلیل کاهش مداوم قیمت محصولات گرم در روزهای گذشته بوده است.

فعالان بازار معتقدند به دلیل پیش‌بینی کاهش قیمت در کوتاه‌مدت، خریداران دیگر حاضر به ثبت سفارش یا خرید نیستند چرا که هنوز قیمت‌ها تا رسیدن به کف فاصله دارند.

این در حالی است که محصولات آسیایی در هر تن تا ۱۰۰ یورو به بازارهای اروپا تزریق شده و مهم‌ترین رقیب محصولات اروپایی در قیمت و کیفیت محسوب می‌شوند.

شایان ذکر است قیمت کویل نورد گرم وارداتی در اروپای جنوبی طی روزهای گذشته، ۶۲۰ یورو در هر تن CIF ایتالیا بود که ۱۰ یورو در هر تن تا آخرین روز معامله نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

قیمت ورق گرم اروپایی، ۱۱ می، در اروپای جنوبی با ۲۵ یورو در هر تن کاهش به ۷۵۰ یورو در هر تن در اعلام شد.

قیمت کویل نورد گرم اروپایی نیز در اروپای شمال غربی ۸۰۰ یورو به ازای هر تن خروجی از کارخانه در ۱۱ می، بدون تغییر به ثبت رسید.

 طبق آمار انجمن جهانی فولاد، کشورهای اروپایی در مجموع ۱۴.۴ میلیون تن فولاد را در ماه مارس تولید کردند. تولید فولاد در این ماه نسبت به مارس سال گذشته در کشورهای اتحادیه اروپا با ۵.۶ درصد و در کشورهای دیگر اروپایی با ۱۴.۱ درصد کاهش همراه بوده است که این میزان از کاهش بسیار قابل توجه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید