225653

قیمت نورد سرد ضد زنگ (Stainless Steel) اتحادیه اروپا با کاهش عرضه افزایش یافت

دنیای معدن: موسسه meps ایتالیا: فعالان بازار فولاد ضد زنگ (Stainless Steel) نسبت به تقاضا در سال 2022 با احتیاط خوش بین هستند. این علیرغم کاهش مداوم ماهانه فعالیت ها از پایان دوره تابستان است.

به گزارش دنیای معدن، با نزدیک شدن به پایان سال، بسیاری از خریداران فقط برای نیازهای فوری خود خرید می کنند. خرید به دلیل محدودیت های اعتباری شرکت ها و همچنین مشکلات جریان نقدینگی، محدود شده است.

از آنجایی که قیمت فولاد ضد زنگ در 12 ماه گذشته بیش از دو برابر شده است خریداران می توانند تنها نیمی از تناژهایی را که قبلا می توانستند به دست آورند با همان تسهیلات اعتباری خریداری کنند.

در سمت عرضه، بسته های کوچک ظرفیت نورد گرم داخلی همچنان برای تولید دسامبر ارائه می شود البته فرصت های وارداتی نیز موجود است.

در مقابل، خریداران می گویند که تامین امنیت تحویل محصولات نورد سرد همچنان چالش برانگیز است. مراکز خدماتی مشکلاتی را در دریافت پیشتهاد قیمت ها از برخی تولیدکنندگان گزارش داده اند. کارخانه هایی که پیشنهاد قیمتی ارائه می دهند اکنون سفارشات تحویل آوریل/ژوئن را می پذیرند.

آتش سوزی در کارخانه Marcegaglia عرضه در سراسر منطقه را بیش از پیش محدود کرده است. به مشتریان اطلاع داده شده که راه اندازی مجدد این خط ماه ها به طول می انجامد. این زمان ممکن است تا اواسط سال 2022 ادامه یابد!

عملکرد تحویل کارخانه ها به طور کلی ضعیف است و فعالان بازار گزارش داده اند که فولادسازان سفارشاتی را که قبلا برای ارسال در ماه دسامبر برنامه ریزی شده بود به تعویق انداخته و به سال جدید موکول می کنند.

طبق گزارش ها یک تولیدکننده نیز تخصیص تناژ مشتریان خود را تا 50 درصد برای سه ماهه دوم کاهش داده است.

حجم واردات از سهمیه فراتر رفت

واردات محصولات تخت فولاد ضد زنگ همچنان از سوی سهمیه های حفاظتی اتحادیه اروپا محدود می شود. با این وجود خریداران گزارش داده اند که حجم قابل توجهی در بنادر ذخیره شده است تا در ابتدای سال 2022 ترخیص شوند. چندین سهمیه احتمالا بلافاصله در اول ژانویه استفاده می شود.

در نتیجه انتظار می رود مواد اضافه تا باز شدن تخصیص سه ماهه بعدی در ماه آوریل، در انبارهای گمرکی نگهداری شوند.

کمبود عرضه مقاطع تخت و نورد سرد ضد زنگ در اروپا همچنان باعث افزایش قیمت های داخلی شده است. با این حال سطح موجودی در اکثر گریدها و اندازه ها رو به بهبود است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید