243512

در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران عنوان شد:

۴۵ درصد محصولات ارزش افزای ذوب‌آهن اصفهان صادر می‌شود

دنیای معدن: مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان امروز در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور در افتتاحیه این نمایشگاه بر تولید و گسترش صادرات در همه زمینه‌ها به جهت ارزآوری ، گفت: ذوب‌آهن اصفهان با توجه به بررسی‌هایی که در کشورهای هدف صادراتی خود انجام داده ، در برنامه تولید ، محصولات ارزش افزا را در اولویت قرار داده است.

به گزارش دنیای معدن، وی افزود : در حال حاضر حدود ۴۵ درصد تولیدات ارزش افزای ذوب‌آهن اصفهان صادر می‌گردد که این صادرات به‌ ۲۵ کشور دنیا انجام می‌شود.

کوهی گفت: بعد از ۳ سال وقفه در برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به دلیل کرونا ،امسال این نمایشگاه به شکل باشکوهی در حال برگزاری است و حدود ۶ هزار شرکت تولیدی و دانش‌بنیان در آن حضور دارند.

شایان‌ذکر است مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان بعد از شرکت در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران که با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد،  از غرفه‌های نمایشگاه بازدید نمود و در غرفه ذوب‌آهن اصفهان حاضر و به گفتگو با بازدیدکنندگان و خبرنگاران پرداخت .

۸۵ درصد مواد اولیه ذوب‌آهن از داخل تأمین می‌شود.

معاون خرید ذوب‌آهن اصفهان نیز در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی ذوب ۲۴ گفت: اولویت اصلی ذوب‌آهن اصفهان ، تولید و عرضه محصولات ارزش افزا برای تأمین نیاز بازار داخل و صادرات این محصولات برای تأمین ارز است.

محمدجعفر صالحی در خصوص تأمین مواد اولیه موردنیاز این مجتمع عظیم صنعتی گفت:  ۸۵ درصد مواد اولیه این شرکت ازجمله سنگ‌آهن و زغال‌سنگ از داخل تأمین می‌شود.

وی افزود: نیاز اساسی این شرکت تأمین پایدار مواد اولیه است و ازاین‌جهت از مسئولین انتظار حمایت داریم تا در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری با عنوان مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده است ، بتوانیم نقش خود را در تحقق آن به‌خوبی ایفا نماییم .

صالحی، حضور ذوب‌آهن در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران را سودمند دانست و گفت: هرچند این شرکت بزرگ و پیشگام صنعت فولاد ایران در سطح ملی و جهانی شناخته‌شده است اما برای ارتباط و تعامل بیشتر با سایر شرکت‌ها ، صادرکنندگان و خریداران و معرفی محصولات جدید حضور در این نمایشگاه بسیار ضروری است.

شایان‌ذکر است پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از ۱۷ لغایت ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است. بازدیدکنندگان می‌توانند از توانمندی‌های صادراتی ذوب‌آهن اصفهان در غرفه ۶۵ سالن ۳۸B  این نمایشگاه دیدن کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید