243151

در بهشت زغال سنگ ایران

ثبت بالاترین آمار تولید و فروش زغال سنگ کشور در طبس

دنیای معدن: بالاترین آمار تولید و فروش زغال سنگ ایران در شرکت زغال سنگ پروده طبس به ثبت رسید.

به گزارش دنیای معدن، مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس گفت: این شرکت درطی ۹ سال گذشته با تامین بخش عمده نیاز شرکت های بزرگ صنعتی ایران، نظیر ذوب آهن اصفهان، به عنوان بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور درخشیده است.

 

کریتی ثانی افزود: شرکت پروده طبس در سال ۱۴۰۱ با تولید بیش از تن یک میلیون و ۹۰۹ تن زغال سنگ خام و به تبع آن تولید ۷۰۲ هزار تن کنسانتره زغال سنگ کک شو، ضمن شکستن سقف های قبلی آماری خود در این بخش ها، شاخص های جدیدی در حوزه استخراج و تولید این ماده معدنی در ایران به ثبت رساند.

 

وی گفت: بر اساس آمار انجمن زغال سنگ ایران، در سال ۱۴۰۱ مجموع تولید کنسانتره زغال سنگ کشور یک میلیون و ۸۲۲هزار تن بوده که ۶۱% این میزان در حوضه زغالی طبس تولید شده است.

 

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس افزود: سهم این شرکت ۳۸/۵ درصد از سبد تولید ملی این محصول در سال ۱۴۰۱ بوده است.

 

کریتی ثانی، اجرای طرح خریداری تجهیزات ست دوم لانگوال با هدف جلوگیری از توقف استخراج و طرح توسعه اکتشاف تکمیلی، طراحی، تجهیز، آماده سازی و استخراج ذخایر بلوک ۶ از جمله برنامه های امسال این شرکت اعلام و اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح ها بخش زیادی از نیاز وارداتی کشور به زغال سنگ مرتفع و یک گام اساسی در تکمیل زنجیره تولید زغال سنگ کشور برداشته شود.

 

شرکت زغال سنگ پروده طبس در سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد و هم اکنون به عنوان اولین بهره بردار تمام مکانیزه زغال سنگ کشور در منطقه پروده طبس به عنوان بزرگترین ناحیه زغال سنگ کک شوی کشور، سالانه ۱/۵ میلیون تن زغال سنگ تولید میکند.

 

در کارخانه زغالشویی این شرکت هم به عنوان بزرگترین کارخانه زغالشویی ایران، ۷۵۰ هزار تن کنسانتره زغالسنگ کک شو تولید می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید