242624

در نشست تعاملی و دیدار نوروزی مطرح شد :

ذوب آهن اصفهان با بهار تولید ، شعار سال را محقق می سازد

دنیای معدن: نشست تعاملی و دیدار نوروزی مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و معاونین شرکت با مدیران و سرپرستان این مجتمع عظیم صنعتی چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه در تالار آهن برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن، آیت الله رهبر مسئول دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی ذوب آهن اصفهان در ابتدای این نشست گفت : مقام معظم رهبری سال جدید را تحت عنوان «مهار تورم،رشد تولید» نامگذاری کردند که عنوان بسیار زیبنده و هوشمندانه ای است زیرا لازمه مهار تورم،رشد تولید است.

وی افزود: همه ما باید افتخار کنیم که بحمدا... سخن ما و برنامه عملیاتی ذوب آهن اصفهان در کلام مقام معظم رهبری بیان شده است.

مسئول دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت تصریح کرد : نیاز است مسئولین نظام، موانع رشد تولید مانند تامین مواد اولیه،انرژی، آب و سایر زیرساخت های تولید را برطرف کنند و وظیفه ما نیز در این مجتمع عظیم صنعتی، تولید است.

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این نشست گفت : بودجه سال جدید ذوب آهن اصفهان با رویکرد تحولی نوشته شده است و بر این اساس تولید ۴۰ تا ۴۵ درصدی محصولات ارزش افزا در کارخانه با جدیت دنبال می شود. یکی از این محصولات تیرآهن های بال پهن است که توان تولید آن تا در سایز های مختلف در کارخانه وجود دارد.

وی افزود : جلسات کمیته های پایش بودجه، تولید،کاهش قیمت تمام شده و کاهش ضایعات به صورت هفتگی برگزار می شود تا بر این اساس چالش های و محدودیت های موجود در کمترین زمان ممکن برطرف شود و تولید چابک تر از همیشه انجام بگیرد.

مقام معظم رهبری تولید ریل را یک افتخار بزرگ برای ایران معرفی نمودند

مدیرعامل شرکت تصریح کرد : مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خودشان تولید ریل در کشور را یک افتخار بزرگ برای ایران معرفی نمودند که این موفقیت بر پایه تلاش و کوشش شبانه روزی ذوب آهنی های عزیز به ثمر نشست و همین جا شایسته می دانم از این عزیزان تشکر نمایم.

ساخت داخل در ذوب آهن اصفهان پُر توان تر از همیشه دنبال می شود

مدیرعامل شرکت با اشاره به اینکه در سال جدید با همکاری شرکت های داخلی، ساخت قطعات و تجهیزات برای بخش های صنعتی کشور را در ذوب آهن اصفهان کلید می زنیم، بیان کرد: ذوب آهن اصفهان افتخار دارد ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خط تولید کارخانه را در کارگاههای ساخت شرکت و به همت دانش و تجربه کارکنان تامین می کند که این رویکرد مصداق مدیریت جهادی،اقتصاد مقاومتی،مهندسی معکوس و پیاده سازی رویکرد دانش بنیان در عمل است.

مهدی کوهی اظهار داشت : طی جلساتی که در سال جدید با رییس جمهور و وزیران برگزار شد، پتانسیل های و توانمندیهای ذوب آهن اصفهان به صورت کامل عنوان شد و این عزیزان آمادگی خود را برای همراهی با شرکت جهت تحقق رشد تولید مورد  نظر مقام معظم رهبری اعلام نمودند.

 سال جدید برای ذوب آهن اصفهان، سال بهار تولید است

مدیرعامل شرکت گفت : سال جدید برای ذوب آهن اصفهان، سال بهار تولید است و در کنار افزایش کمی تولید، همان گونه که اشاره شد تولید محصولات ارزش افزا به صورت ویژه در برنامه کار قرار دارد.

با همدلی پرچم تولید در ذوب آهن اصفهان، برافراشته تر از همیشه خواهد بود

وی خاطر نشان کرد : در سال جدید نیاز است تک تک کارکنان، همکاری کامل را با حوزه بهره برداری داشته باشند تا پرچم تولید در ذوب آهن اصفهان، برافراشته تر از همیشه باشد.

مدیرعامل شرکت گفت : در سال جدید آینده پژوهی در راس برنامه های حوزه بازاریابی و فروش کارخانه قرار می گیرد و در بخش صادرات شناسایی بازارهای هدف جدید و تولید محصول بر اساس نیاز این بازارها برنامه ریزی می شود و همچنین در بخش فروش داخلی نیز تغییر رویکردهای اساسی اجرایی می شود.

با افزایش تولید، تورم مهار می شود

وی گفت : با افزایش تولید است که تورم مهار می شود و لذا نیاز است رشد تولید به صورت جدی مورد توجه تک تک همکاران قرار بگیرد و با همدلی و هم افزایی تمام فرمایش مقام معظم رهبری در ذوب آهن اصفهان عملیاتی شود.

مهدی کوهی اظهار داشت : نیاز است کلیه فرایندهای شرکت به صورت الکترونیک و در کوتاهترین زمان ممکن انجام بگیرد و هیچ اقدامی درگیر بوروکراسی های اداری نشود.

 

پروژه های شرکت با جدیت تمام در ریل اجرا قرار می گیرند

وی در خصوص پروژه های در دست اقدام شرکت نیز گفت : پروژه های LF۱ ، LF۳ ، پلنت اکسیژن،تصفیه خانه پساب و باتری دو کک سازی با سرعت و جدیت تمام به منظور حصول نتیجه در کوتاه ترین زمان ممکن دنبال می شود. همچنین در پروژه انتقال آب اصفهان نیز ذوب آهن اصفهان حضور فعال دارد.

مهدی کوهی گفت : سامانه خود اظهاری که در پرتال داخلی شرکت و در سال گذشته راه اندازی شد اطلاعات آن به صورت کامل تجمیع می شود تا بتوانیم از دانش و تجربه کارکنان در بخش های مختلف شرکت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد : در خصوص اصلاح ساختار مالی و تامین منابع مالی از طریق بهره گیری از ابزارهای نوین نیز اقدامات بسیار خوبی در دست اقدام است که در این زمینه نیز متعاقباً اطلاع رسانی می شود.  

مهرداد تولائیان معاون بهره برداری شرکت نیز در این نشست تعاملی ، رشد کمی و کیفی تولید را اهداف اصلی این معاونت در سال جاری بیان نمود و گفت : تلاش می کنیم تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر در شرکت دو برابر سال گذشته باشد.

وی افزود : برنامه تحولی این حوزه در ۴۶ بند تعریف شده که امکان افزایش نیز دارد و خود را متعهد کرده ایم که با اجرای این برنامه ، شرایط اقتصادی شرکت را بهبود دهیم.

معاون بهره برداری ذوب آهن ، راه اندازی باتری شماره ۲ در کوتاه ترین زمان ممکن به نحوی که در ابتدای سال آینده به بهره برداری برسد را از جمله برنامه های تحولی این حوزه عنوان کرد.

تولائیان ، تولید IP۳۶ و IP۳۳ و کاهش مصرف مواد نسوز را از دیگر موارد برنامه تحولی حوزه بهره برداری ذکر کرد و ابراز امیدواری نمود که با همکاری همه بخش های شرکت در سال جاری ، برنامه افزایش تولید به خوبی در ذوب آهن محقق شود .

علیرضا رضوانیان معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت نیز ، راه اندازی پروژه های اساسی ذوب آهن را اولویت اصلی این بخش در سال جاری دانست و گفت : راه اندازی باتری شماره ۲ اهمیت بسیاری برای شرکت دارد و می تواند از واردات کک که هزینه زیادی دارد، جلوگیری کند .

وی افزود : در این پروژه از حداکثر توان داخلی به ویژه در کارگاه های ساخت شرکت بهره گرفته می شود و با وجود مشکلات مالی ، پرداخت هایی نیز صورت گرفته تا پیمانکار طبق برنامه عمل کند.

وی ، به دیگر پروژه های در دست اقدام شرکت از جمله ساخت و نوسازی LF۱ و LF۳ ، احداث پلنت اکسیژن و کائوپر کوره بلند شماره ۲ اشاره کرد و گفت : در حوزه هوشمند سازی نیز فعالیت های خوبی صورت گرفته است و شرکت در حوزه IT از مرحله سنتی خارج شده و امیداریم با اقدامات جاری بتوانیم پیشگامی ذوب آهن در بین صنایع فولادی در بخش فناوری اطلاعات وسیستم ها را حفظ کنیم .

محمد جعفر صالحی معاون خرید شرکت نیز گفت : تحقق شعار امسال ، مستلزم نگاه کارشناسی در تصمیمات موثر بر تامین و تولید است چرا که مهار تورم از طریق افزایش تولید امکان پذیر خواهد بود . 

وی با اشاره به ورود ذوب آهن اصفهان به عرصه معدن داری با در اختیار گرفتن معادن ققنوس و حنار گفت : امسال سرمایه گذاری خوبی در این معادن انجام می دهیم تا گام مهمی در تامین مواد آهن دار برای افزایش تولید برداشته شود.

صالحی در ادامه ، ارزیابی عملکرد سیستمی ، توجه ویژه به ساخت داخل و کاهش وابستگی به واردات به ویژه در تامین زغال سنگ را از دیگر برنامه های حوزه خرید شرکت اعلام کرد و ابراز امیدواری نمود که در سال جاری ، افزایش تولید در شرکت محقق شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید