241423

مدیرعامل شرکت ایمپاسکو؛

اشتغال زایی هر چه بیشتر را دنبال می‌کنیم

دنیای معدن-مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: با راه‌اندازی طرح‌های صنعتی و معدنی در شهرهای مختلف در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از هر چیز افزایش اشتغال، تولید و رونق اقتصادی را دنبال می‌کنیم.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی ایمپاسکو، خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حاشیه مراسم افتتاح سه طرح توسعه‌ای مجتمع فروکروم جغتای عنوان کرد: امروز شاهد بیشترین حجم سرمایه گذاری در حوزه صنایع معدنی در چند دهه اخیر در شهرستان سبزوار هستیم و مجموع سرمایه ثابت و سرمایه در گردشی که مجموع این طرح‌ها اعم از افتتاح و کلنگ زنی دارد، بالغ بر ۱۷۷۰ میلیارد تومان است که در شرایط فعلی اقتصادی کشور، عدد بسیار قابل توجهی است.

وی افزود: در سال ۹۶ یعنی زمانی که تصمیم به واگذاری فروکروم جغتای به راهبر بخش خصوصی گرفته شد، دغدغه‌های زیادی در مورد آینده مجتمع وجود داشت اما امروز نه تنها آمار تولید و اشتغال افزایش یافته بلکه طرح‌های توسعه‌ای زیادی هم ایجاد شده که به رونق اقتصادی منطقه کمک کرده است.

کریم‌نژاد با بیان اینکه در واقع واگذاری به بخش خصوصی به شکلی غیرقابل پیش‌بینی موفقیت آمیز بوده است، تصریح کرد: این شکل از واگذاری‌ها باعث تکمیل پروژه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد چرا که نبود محدودیت‌ها و قوانین دولتی در بخش خصوصی، چالاکی این بخش را افزایش داده است.

وی ادامه داد: کمترین نتیجه قابل مشاهده در چنین واگذاری‌هایی افزایش اشتغال است و مجتمع فروکروم جغتای که در حال حاضر ۴۷۰ نفر نیروی مشغول به کار دارد، با افتتاح این طرح‌ها بیش از ۴۰۰ نیروی دیگر نیز به لطف بخش خصوصی به آن اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تاکید کرد: در حوزه اشتغال و تولید در خط فروکروم پرکربن رشد بیش از سه برابری داشته‌ایم.

وی همچنین با اشاره به محصولات تولیدی این کارخانه عنوان کرد: تولید مجتمع فروکروم جغتای در حال حاضر ۳۰ هزار تن فروکروم پرکربن است در حالی که کل مصرف داخل کشور کمتر از ۱۰ هزار تن است و این امکان صادرات ۲۰ هزار تنی را برای ما فراهم کرده است.

کریم نژاد با بیان اینکه چنین طرح‌هایی باعث می‌شود این شهرستان در اقتصاد ملی تاثیرگذار باشد، توضیح داد: این مجتمع در حال حاضر از یک واحد صنعتی در حال تبدیل شدن به یک اکوسیستم صنعتی است و امروز کارخانه فروکروم کم کربن عنوان «اولین در کشور» را داراست و سیلیکون متال هم نخستین کارخانه‌ای است که به تولید این محصول می‌رسد.

وی ادامه داد: سال ۲۰۲۲ اس‌اندپی گلوبال گزارشی تهیه کرد که حجم بازار فروآلیاژهای دنیا را ۴۱ میلیارد دلار برآورد و پیش بینی کرد که این بازار تا سال ۲۰۳۰ با نرخ رشد ۸ درصد در سال به ۸۰ میلیارد دلار می‌رسد.

مدیرعامل ایمپاسکو در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به چنین برآوردی لازم است که در فروآلیاژها هم مانند طرح جامع فولاد و به عنوان صنعت بالادست فولاد ورود کرده و سند آن تدوین شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید