236702

راهبر مجتمع پیربکران اعلام کرد:

اجرای 2 طرح توسعه ای در مجتمع سنگ آهک پیربکران پس از واگذاری

دنیای معدن: راهبر مجتمع سنگ آهک پیربکران خبر داد: این مجتمع 2 طرح توسعه ای را پس از واگذاری، اجرا کرده است.

تحولات بعد از واگذاری؛ رشد تولید، اشتغال و افزایش سهم دولت

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایمیدرو، ولی الله رنجبر با بیان این مطلب گفت: مجتمع سنگ آهک پیربکران پس از واگذاری به راهبر، خط دوم سنگ‌شکن (با هدف افزایش تولید سنگ آهک دانه‌بندی) و خط تولید سنگ آهک 0-5 میلی‌متری را با سرمایه‌گذاری حدود 30 میلیارد تومان راه اندازی کرده است.

وی افزود: مطالعات اجرایی طرح های توسعه‌ای مختلفی نیز انجام‌شده اما به دلیل مخالفت سازمان محیط‌زیست تاکنون امکان اجرای آن‌ها فراهم نشده است که در صورت دریافت مجوز موافقت و اجرا، اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد شد.

راهبر مجتمع سنگ آهک پیربکران گفت: سرمایه گذار در ابتدای واگذاری شرکت، برای آماده‌سازی خط و در راستای افزایش تولید اقداماتی از جمله عملیات تعمیرات اساسی کارخانه فرآوری و سنگ‌شکن، حدود 5 میلیارد تومان هزینه کرد.

افزایش اشتغال

وی ادامه داد: میزان اشتغال این شرکت، از 34 نفر در ابتدای واگذاری، به 89 نفر افزایش یافته است. همچنین، حدود 60 نفر نیروهای پیمانکار به‌صورت مستقیم در محل مجتمع مشغول به فعالیت هستند.

رشد تولید

رنجبر با اشاره به روند تغییرات تولید این شرکت تصریح کرد: تولید مجتمع پیربکران در سال 1400 برابر با 770 هزار تن سنگ آهک بود که در قیاس با سال 99 (حدود 570 هزار تن)، حدود 35 درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: طی 4 ماهه نخست امسال نیز حدود 350 هزار تن تولید محصول داشته‌ایم که نسبت ‌به دوره مشابه سال قبل، 54 درصد رشد داشته است.

شرکت تهیه و تولید بازوی راهبر

راهبر مجتمع سنگ آهک پیربکران با بیان اینکه از ابتدای فرایند واگذاری مجتمع پیربکران به راهبر، حمایت‌های مؤثری از سوی دستگاه نظارت صورت پذیرفته و همچنان نیز ادامه دارد، گفت: دستگاه نظارت (شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران) در حل مشکلات و تعامل های منطقه‌ای همیشه بازوی راهبر بوده ‌است.

وی ادامه داد: این شرکت همواره تلاش کرده با پرداخت به‌موقع حق‌السهم و افزایش تولید و حفظ اشتغال و تداوم آن و همچنین انجام تعهدات قراردادی، رسالت خود را به‌ نحو مطلوب اجرا کند.

حفظ منافع دولت بیشتر از راهبر

رنجبر با بیان اینکه در روش واگذاری به راهبر، منافع دولت بیشتر از راهبر حفظ شده‌است، گفت: در قرارداد راهبری مجتمع سنگ آهک پیربکران، فرمول پرداخت سهم به‌گونه‌ای تنظیم‌شده که به قیمت سیمان مرتبط است. بنابراین، به‌جای پرداخت 12 درصد حق‌السهم، حدود 20 درصد حق‌السهم از استخراج ماده معدنی را در دوره‌های سه‌ماهه پرداخت می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید