239941

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد:

لزوم ورود دانش‌بنیان‌ها به عرصه بهینه‌سازی آب و انرژی در خطوط تولید

دنیای معدن-مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه گفت: در حوزه انرژی و سیالات امکان ورود شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد و هم‌اکنون این شرکت‌ها اقدامات خوبی را در پروژه‌های مربوطه در کشور رقم زده‌اند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایراسین، محمد کاظم صباغی هرندی مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه و رئیس کمیته انرژی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در پنل«ارائه مدل‌های دانش‌بنیان تأمین و ارتقاء بهره‌وری انرژی در فولاد و صنایع معدنی» در اولین همایش تخصصی انرژی در صنعت فولاد اظهار کرد: عمده چالش های صنعت فولاد به خاطر توسعه نامناسب در زیرساخت‌های کشور است که در گذشته اتفاق افتاده است.

وی گفت: برای توسعه‌های گذشته نمی‌توان افسوس خورد ولی برای توسعه‌های جدید باید با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و تکنولوژی‌های روز دنیا اقدامات مناسبی را برنامه‌ریزی کرد.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه افزود: در حوزه انرژی و سیالات امکان ورود شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد و هم‌اکنون این شرکت‌ها اقدامات خوبی را در پروژه‌های مربوطه در کشور رقم زده‌اند. بهینه‌سازی انرژی یکی از نکاتی است که می‌توان در فرایند تولید از آن استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات مختلفی برای بهبود مصرف انرژی هم در حوزه برق و هم در حوزه گاز قابل انجام است. هم در توسعه بالادست و هم در بهینه‌سازی اقدامات خوبی را می‌توان در بخش گاز انجام داد و شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه اقدامات خوبی را می‌توانند انجام دهند.

صباغی هرندی تصریح کرد: انتقال آب با سرمایه‌گذاری شرکت‌های آهن و فولاد بسیار اقدام چشمگیری بوده است که قرار است به مرکز کشور نیز منتقل شود و این اتفاق، فضای خوبی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌کند تا بتوانند از این آب گران، بهترین استفاده‌ها در صنعت و کشاورزی انجام دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید