237999

همزمان با دیگر کشورهای اروپا؛

بحران گاز به فولادسازان آلمانی رسید

دنیای معدن: با توجه به محدودیت‌های انرژی در اروپا، صنعت آلمان به‌ویژه صنعت فولاد این کشور نیز با این محدودیت‌ها روبرو شد.

به گزارش دنیای معدن، پس از فراگیری محدودیت‌های انرژی در اروپا، فولادسازان و صنایع دیگر این کشور نیز با چالش‌های جدیدی روبرو شدند.

مدیر فدراسیون فولادسازان آلمانی در این‌باره اظهار کرد: در کارگروهی که از سوی دولت این کشور در حوزه انرژی تعیین شده، افزایش قیمت گاز برای صنایع این کشور تا سقف ۷۰ درصد تعیین شده است.

مدیرعامل تیسن کروپ نیز درباره افزایش قیمت گاز و محدود شدن انرژی در زمستان جاری عنوان کرد: اعمال سقف افزایش قیمت می‌تواند امنیت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری‌های آتی این شرکت و دیگر شرکت‌های فولادی را تا حد زیادی فراهم کند.

البته کریستین ویتمیر رییس انجمن صنعتی WSM، یکی از بزرگترین انجمن‌های سیاست‌گذاری صنعت در آلمان نیز معتقد است این محدودیت‌ها به افزایش قیمت‌ها و در نتیجه ایجاد موانعی برای صنعت منجر می‌شود ولی ممکن است شرایط تا پایان سال میلادی تغییر کند. وی می‌گوید: شرکت‌ها در حال حاضر به حدی رسیده‌اند که با کاهش تولید یا استفاده از منابع مختلف انرژی مجبورند حداقل تولید خود را برای ادامه حیات حفظ کنند و پیش‌بینی می‌شود در درازمدت قیمت انرژی، بالاتر از حد روزهای گذشته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید