237201

حل مشکل صنایع فولاد و فلزات غیرآهنی با هوش مصنوعی

دنیای معدن: یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی با تکیه بر توسعه فناوری در زمینه مهندسی مواد و متالورژی اقدام به بهینه سازی، طراحی و ارائه راه حل در صنایع فولاد و غیر فلزی می کند.

به گزارش دنیای معدن، محمود حسین آبادی عضو پارک علم و فناوری شیخ بهایی و مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی با اشاره به زمینه فعالیت این شرکت، گفت: تمرکز اصلی این شرکت بر توسعه فناوری در قالب بهینه سازی، طراحی و ارائه راه حل برای فرایندهای مرتبط با صنایع فولاد و فلزات غیر آهنی است.

وی ادامه داد: در واقع این توسعه بر اساس پاسخ گویی به نیاز صنعت از طریق روش های آزمایشگاهی، محاسباتی، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی انجام می شود.

محمود حسین آبادی سامانه بهینه سازی فرآیند اسیدشویی را از فعالیت های شاخص این شرکت عنوان کرد و گفت: با دسترسی به اطلاعات فرایند نورد گرم، ضخامت و ریز ساختار پوسته اکسیدی تشکیلی بر سطح ورق فولادی قابل پیش بینی است.

عضو پارک علم و فناوری شیخ بهایی با بیان اینکه سرعت و زمان عبور ورق فولادی در حمام اسیدشویی بسیار اهمیت دارد، گفت: برای دستیابی به کیفیت بهینه سطح ورق فولادی باید مقادیر پارامترهای حمام اسید شویی براساس ضخامت لایه اسیدی مشخص شود.

وی تصریح کرد: به عبارتی با تهیه نرم افزاری، امکان پیش بینی ضخامت و ساختار پوسته اکسیدی تشکیلی بر سطح ورق بدون نصب تجهیزات بازرسی ممکن می شود. نتایج حاصل از این نرم افزار مبنایی برای سامانه کنترل عملیات اسیدشویی می شود.

عضو پارک علم و فناوری شیخ بهایی، سامانه بازرسی هدفمند سطح ورق فولادی سردنوردیده را از دیگر خدمات این شرکت برشمرد و گفت: با آگاهی از وضعیت عیوب، مکانیزم و پارامترهای موثر بر تشکیل آنها کیفیت سطوح سنجیده و با تغییراتی متناسب با شرایط محصول، بهینه سازی انجام می شود.

حسین آبادی بیان داشت: همچنین برای کاهش تلفات آزمون و خطا در خط تولیدهای بزرگ، واحدهای پایلوت در مقیاس آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و صنعتی برای صنایع فلزات غیر آهنی از طریق طراحی و پیاده سازی ساخته می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید