233725

پنوماتیک ایرانی به کمک صنایع فولاد کشور آمد

دنیای معدن: سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک، سیستم هایی هستند که برای انتقال انرژی به روش سیال تحت فشار توسط محققان کشور طراحی شده اند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جلیل سلطانی، عضو هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک، سیستم هایی هستند که برای انتقال انرژی به روش سیال تحت فشار طراحی شده اند، گفت: انتقال انرژی در صنعت یک بخش مهم در فرآیند های تولیدی است و این انتقال می تواند با روش های متفاوتی انجام شود.

وی افزود: پنوماتیک در صنعت به معنای استفاده از هوای فشرده برای انتقال انرژیست چرا که این سیستم ها از طریق هوای فشرده یا گازهای بی اثر تغذیه می شوند و کارخانه ها از این گازهای فشرده برای کنترل و هدایت دستگاه های ابزار دقیق استفاده می کنند.

سلطانی افزود: در صنایع فولاد از پنوماتیک به عنوان باز کننده مجرای سیالات استفاده می کنند. در حدود هر یک ساعت بوسیله پنوماتیک در صنایع دریچه باز می شود سیالات و مواد مذاب منتقل می شود و بوسیله مکمل بازکننده دریچه که انسدادکننده است، مسیر انتقال مسدود می شود. در این فرآیند از ماشین مته استفاده می شود که فرآیند باز کردن دریچه را تسهیل می کند و در چرخه این فرآیند قرار دارد و پس از آن در زمینه مسدودسازی دریچه نیز از نمونه ای از گل نسوز استفاده می شود و در یک فرآیند پیچیده مجرای انتقال سیالات مسدود می شود.

مدیر شرکت افزود: زمان دقیق آغاز فرآیند باز کردن و مسدودسازی توسط کاربر می تواند تنظیم شود تا میزانی از سیالات که مورد نیاز کارخانه است از دریچه خارج شود و باقی سیالات در داخل مخزن باقی بماند.

این مدیر حوزه دانش بنیان توضیح داد: مجموعه دستگاه بازکننده و انسداد تولید شده در داخل کشور یک پنجم نمونه خارجی قیمت دارد که صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی رقم می زند. تا پیش از تولید در داخل کشور از کشور آلمان واردات صورت می گرفت و در همین راستا نیاز کشور در صنایع فولاد و ذوب آهن برطرف شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید