223836

چشم انداز خوش بینانه قیمت فولاد آلمان علیرغم انتظارات تولید پایین تر

دنیای معدن: داده های نظرسنجی ماهانه فولاد S&P Global Platts نشان می دهد پس از نمایشگاه BlechExpo تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و تجار فولاد آلمان نسبت به قیمت ها در ماه نوامبر خوش بین هستند، جایی که فعالان بازار انتظار قیمت های بالاتر برای سه ماهه اول 2022 را داشتند، هر چند انتظار می رود که در کوتاه مدت همچنان پایدار باشد.

به گزارش دنیای معدن، تقاضای خودرو همچنان به تضعیف خود ادامه می دهد بنابراین انتظار می رود تولید کمتر شود زیرا چندین تولیدکننده خطوط گالوانیزه خود را متوقف کرده اند.

یکی از توزیع کنندگان آلمانی به پلتس گفته این قیمت ها به بالاتر از قیمت هایی که در 12 ماه گذشته داشتیم نخواهد رسید و نرخ ها ثابت خواهند بود. انبارداران و خریداران نهایی سعی دارند به برخی روندهای منفی اشاره کنند اما کارخانه ها در مقابل این نرخ ها مقاومت می کنند.

تصمیم اتحادیه اروپا و آمریکا برای جایگزینی تعرفه های بخش 232 آمریکا بر روی واردات فولاد و آلومینیوم اروپا با سهمیه نرخ تعرفه TRQ که از اول ژانویه اجرایی می شود موجی از تمایلات صعودی را برانگیخته است.

منابع بازار از تابستان در انتظار نتیجه مذاکرات اتحادیه اروپا و آمریکا هستند و بسیاری از منابع سمت خریدار نگران قیمت های بالای داخلی در صورت تصمیم کارخانه ها برای ارسال مواد به خارج از این کشور هستند.

دومین توزیع کننده آلمانی هشدار داده زمان تحویل کوتاه تر شده و از زمان اعلام توافق اتحادیه اروپا و آمریکا بسیاری از مواد محو خواهند شد.

حجم کل سهمیه وارداتی سالانه تحت سیستم TRQ بالغ بر 3.3 میلیون تن تعیین شده است و این عدد خاص کشور است و در 54 دسته محصول قرار می گیرد.

کارخانه های اروپایی از زمان تابستان با حجم غیر ضروری خودرو اشباع شده اند. این امر همراه با تقاضای داخلی کم منجر به موجودی های بالا شده است.

خریداران عجله ای برای خرید ندارند زیرا به دنبال آن هستند که موجودی خود را به دلیل کمبود چند ماه قبل توسعه دهند و زمان تحویل به حداقل سه هفته کاهش یابد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید