232408

داستان ادامه‌‌‌دار کاهش تولید فولاد چین

دنیای معدن: یک مقام رسمی چین گفت که کاهش تولید فولاد خام چین در سال ۲۰۲۲، پس از کاهش حدود ۳۰میلیون تنی تولید در سال ۲۰۲۱، ادامه خواهد داشت. به گزارش «ایسنا»، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان در سال گذشته با کاهش تولید فولاد به یک‌میلیارد و ۳۵‌هزار تن از یک‌میلیارد و ۶۵‌هزار تن در سال ۲۰۲۱ به هدف سالانه خود رسید که اولین کاهش سالانه خود را در ۶سال گذشته به ثبت رساند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از رویترز، این صنعت از دولت انتظار دارد که کنترل‌‌‌های تولید را حفظ کند؛ زیرا قصد دارد انتشار دی‌‌‌اکسیدکربن خود را تا سال ۲۰۳۰ به حداقل برساند. بخش آهن حدود ۱۵‌درصد کل تخلیه گازهای گلخانه‌‌‌ای چین را تامین می‌کند.

منگ وی، سخنگوی کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین در یک نشست اظهار کرد: کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی در حالی که از بهبود بخش عرضه فولاد اطمینان حاصل می‌کند، الزامات مصرف انرژی و کنترل‌‌‌های محیطی را نیز به طور دقیق اجرا خواهد کرد. او هدف دقیقی برای کاهش تولید ارائه نکرد؛ اما مناطق کلیدی مانند پکن، تیانجین و هبئی را معرفی کرد.

داده‌‌‌های اداره آمار نشان داد که تولید فولاد خام چین در سه‌ماه اول سال به ۴/ ۲۴۳میلیون تن رسید که ۵/ ۱۰‌درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید