230562

احتمال افزایش قیمت فولاد چین در ماه مارس وجود دارد

دنیای معدن- وانگ جیان‌هوا، تحلیلگر ارشد Mysteel در چشم انداز ماهانه بازار گفت: در ماه مارس قیمت های داخلی فولاد چین پس از آرامش کلی قیمت محصولات نهایی فولادی، مواد خام فولادسازی (به غیر از کک در ماه گذشته)، هنوز هم شانس بازگشت دارد. دلیل این امیدواری به بازگشت قیمت ها احتمالا به دلیل تقاضای بهتر است درحالی که تولید هنوز تحت نظارت دولت چین است.

به گزارش دنیای معدن، به گفته وانگ، قیمت فولاد چین در حال حاضر تحت فشار زیادی قرار نگرفته است زیرا در ماه فوریه عرضه فولاد چین پایین نبود اگرچه تقاضا نیز بسیار ضعیف بود.

براساس اطلاعات Mysteel تولید 5 محصول عمده فولادی شامل میلگرد، مفتول، نورد گرم، نورد سرد و مقاطع تخت متوسط تقریبا 35.8 میلیون تن بود درحالی که در دوره مشابه سال 2021 بالغ بر 40.9 میلیون تن بوده است. موجودی این 5 محصول فولادی در مقیاس کوچک تر در میان تجار و کارخانه های فولادی تا پایان فوریه حدود 24 میلیون تن گزارش شد که 7 میلیون تن کاهش سالانه داشته است.

وانگ اشاره کرد: در ماه مارس تولید فولاد چین همچنان به دلیل مجموعه ای از رویدادهای سیاسی، ورزشی و محدودیت های مداوم زمستانی محدود خواهد بود و از سوی دیگر کارخانه های فولادی داخلی با توجه به حاشیه سود پایین فولاد تمایل کمی به افزایش تولید دارند.

وانگ ادامه داد تا 25 فوریه حاشیه سود میلگرد در میان کارخانه های فولادی کوره قوس الکتریکی EAF چین تحت بررسی Mysteel به طور متوسط 41 یوان در هر تن معادل 6.5 دلار در هر تن بوده است.

وی افزود: در این شرایط تولید فلز داغ در میان کارخانه های فولاد کوره بلند چین تحت بررسی Mysteel ممکن است از 2.08 میلیون تن در روز در ماه فوریه به حدود 2.19 میلیون تن در روز در ماه مارس بهبود یابد، اگرچه این میزان همچنان بسیار کمتر از 2.37 میلیون تن در روز در طول ماه مارس 2021 خواهد بود.

وانگ ادامه داد: تولید فولاد کارخانه های فولاد به روش کوره قوس الکتریکی EAF چین ممکن است رشد کمتر از 10 درصد ماهانه داشته باشد.

او پیش بینی کرد در مقابل، تقاضای داخلی فولاد در ماه مارس به ویژه از سوی بخش های زیرساخت ها و همینطور توسعه املاک شهرهای چین، احتمالا حدود 15 درصد به صورت ماهانه احیا شود.

وانگ می گوید: به غیر از عوامل بنیادی در بازار داخلی، تنش میان روسیه و اوکراین در صورت تشدید بیشتر ممکن است بر عرضه جهانی یک سری محصولات ازجمله فولاد، سنگ آهن، نیکل، آلومینیوم، نفت و گاز تاثیر بگذارد و قیمت آنها را در بازارهای جهانی و چین افزایش دهد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید