231517

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در دیدار با مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد؛

امیدآفرینی فولاد مبارکه در جامعه با افزایش فعالیت‌های دانش‌بنیان

دنیای معدن-رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: همکاری شرکت فولاد مبارکه برای افزایش فعالیت‌های دانش‌بنیان منجر به امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

به گزارش دنیای معدن، جعفر قیصری رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در جلسه مشترک با مدیرعامل فولاد مبارکه و جمعی از معاونین و مدیران این شرکت اظهار کرد: طرح جامع شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در زمینی به وسعت ٥٢٠ هکتار برنامه‌ریزی شده و هم‌اکنون ٦١٢ هسته و شرکت فناور را تحت پوشش خود قرار داده که نرخ موفقیت این شرکت‌ها تاکنون به حدود ٧٥درصد رسیده است.

وی در ادامه افزود: این شهرک از سال‌های گذشته فعالیتی جدی را برای توسعه علم و فناوری در استان شروع کرده و تاکنون موفق شده ٣ پارک علم و فناوری و ٨مرکز رشد فناوری را در اصفهان تأسیس کند.

عضویت بیش از ۸۰۰ شرکت و هسته فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: در سال ١٤٠٠ موفق شدیم علاوه بر ٦١٢ هسته و شرکت فناور، ١٦٠ شرکت و هسته دیگر را نیز جذب کرده که این آمار باعث شده اصفهان در جایگاه دوم کشور در زمینه فعالیت هسته‌ها و شرکت‌های فناور رسیده است.

وی اذعان داشت: در برخی از زمینه‌ها به صورت تخصصی وارد عرصه‌های حمایت از شرکت‌ها و هسته‌ها شده‌ایم که در زمینه ict و دارویی تمرکز خاصی داشته‌ایم. علاوه بر این موضوع صنعت نیز یکی از نقاط تمرکز ما بوده که این موضوع نیازمند حمایت صنایع از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

قیصری تصریح کرد: در حوزه کشاورزی نیز دغدغه‌های زیادی وجود داشته و شرکت‌ها و هسته‌های مختلفی در حال فعالیت هستند و محصولاتی را نیز در این زمینه عرضه کرده‌اند که این عرصه نیز نیازمند حمایت و توجه است.

وی ادامه داد: دانش‌بنیانی یکی از پایه‌های اقتصادی است و بر پایه این موضوع، ما برای حمایت از کسب و کارهای دانش‌بنیان و ارائه خدمات تلاش می‌کنیم.

تشریح چالش‌های پیش روی شرکت‌ها نوپا

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان متذکر شد: سهم کوچک شرکت‌های فناور از بازار و اقتصاد کشور، کم تجربگی شرکت‌های نوپا، عدم سازمان‌دهی مناسب برای توسعه بازار داخلی و سرمایه‌گذار و... از جمله چالش‌های اساسی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان است.

وی بیان کرد: برای ایجاد خلاقیت در دانش که دستور رهبر انقلاب است در تلاشیم تا مشکلات شرکت‌ها را در این زمینه مطابق فرمایشات ایشان حل کنیم. یکی از روش‌های حل این مشکلات ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به صنعت است که این موضوع نیازمند همکاری صنایع به ویژه صنایع بزرگ است.

قیصری یادآور شد: برای پیشرفت در عرصه‌های پیش رو اصلاحاتی در حوزه توسعه نوآوری و فناوری انجام شده که مهم‌ترین آن ایجاد پارک‌های تخصصی شامل شرکت‌های رشد یافته هم بازار است. این پارک‌ها شامل پارک‌های نفت و گاز، فناوری اطلاعات و ارتباطات، امنیت غذایی، آب و محیط زیست، فولاد و صنایع فلزی و سلامت و تجهیزات پزشکی است.

وی تأکید کرد: حدود ٨هزار نفر در این زمینه در استان اصفهان شاغل هستند که بسیاری از آن‌ها دارای مدرک دکترای تخصصی هستند و این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و نشان‌دهنده حفظ نخبگان در استان و کشور است.

آمادگی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای همکاری با فولاد مبارکه

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به محورهای پیشنهادی برای گسترش همکاری‌ با شرکت فولاد مبارکه اظهارداشت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آمادگی خود را برای مشارکت و همکاری در زمینه دانش‌بنیان صنعت فولاد اعلام می‌دارد.

وی در پایان با بیان این که ظرفیت استفاده از شرکت‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در زنجیره تامین تجهیزات و خدمات فولاد وجود دارد، اضافه کرد: امیدواریم شرکت فولاد مبارکه در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد شرکت‌های نوپا، استارتاپی و رشدی، با ایجاد یک مجتمع شتابدهی و نوآوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مشارکت داشته باشد و در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی نیز همراهی کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید