231465

افزایش قیمت فولاد اروپا

دنیای معدن: کاهش عرضه به دنبال درگیری در اوکراین منجر به افزایش قیمت فولاد اروپا شده است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از رویترز، از آنجایی که تهاجم روسیه به اوکراین لجستیک را مختل و تحریم‌ها را تحریک کرده و همچنین، قیمت انرژی را افزایش داده است، روند افزایشی قیمت فولاد بیشتر شده است.

روسیه پنجمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان است و اوکراین در رتبه چهاردهم قرار دارد و این دو در مجموع یک پنجم واردات به اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند.

قیمت ورق گرم اروپا در سه هفته گذشته نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته است و قیمت‌ها در آمریکای شمالی و چین نیز افزایش یافته است اما بسیار کمتر و حدود هفت تا هشت درصد بود. تحلیلگران اظهار کردند: به نظر می‌رسد که قیمت‌ها در کوتاه‌مدت به افزایش خود ادامه دهد اما پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت‌ها تا پایان این ماه و تا آوریل دوباره جهش کنند. بخش عرضه در اروپا به شدت مختل شده است و حل این مشکل مدت زیادی طول خواهد کشید.

اروپا علاوه بر ترس از دست‌دادن عرضه از روسیه و اوکراین، مجبور است با افزایش قیمت انرژی به دلیل درگیری مقابله کند. زمانی که حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه باعث افزایش قیمت نفت و گاز و باعث افزایش قیمت برق شد، البته بخش فولاد این کشور از قبل با هزینه‌های بالای انرژی مقابله می‌کند.

کوره‌های الکتریکی برای فولادسازی بیش از ۴۰ درصد از تولید اروپا را تشکیل می‌دهند که بیشتر از سایر مناطق است. به گفته مایکل ویدمر، تحلیلگر بانک آمریکا، تاثیر کامل این درگیری هنوز در داده‌های تولید نشان داده نشده است اما تولید فولاد اروپا در ژانویه به پایین‌ترین سطح فصلی از سال ۲۰۰۹ کاهش یافته است.

داده‌های انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد که در ماه فوریه، تولید فولاد خام در اتحادیه اروپا ۲.۲ درصد نسبت به ماه قبل و در سایر نقاط اروپا ۴.۸ درصد کاهش یافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید