231451

آمریکا با سهمیه بندی بدون تعرفه برای فولاد انگلیس موافقت کرد

دنیای معدن-کالانیش: آمریکا و انگلیس در مورد تجارت فولاد و آلومینیوم به توافق رسیدند تا جایگزین اقدامات بخش 232 شود. واردات فولاد انگلیسی از سوی آمریکا از اول ژوئن مشمول نرخ درون سهمیه ای تحت سهمیه نرخ تعرفه قابل اعمال TRQ برای فولاد انگلیس خواهد بود که امکان واردات 500 هزار تنی سالانه را بدون تعرفه فراهم می کند. فولاد وارداتی باید در انگلیس ذوب و ریخته گری شده باشد.

به گزارش دنیای معدن، انگلیس موافقت کرده که درمورد هر تولیدکننده ای که تحت مالکیت یا کنترل یک شرکت ثبت شده در چین یا یک نهاد چینی است که طبق قوانین TRQ، فولاد به آمریکا صادر می کند یک گواهی به آمریکا ارائه دهد.

این گواهی براساس بازرسی استراتژیک سالانه انجام شده توسط یک شخص ثالث مستقل انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ گونه شیوه و عملکرد تحریف بازار توسط آن تولیدکننده در انگلیس وجود ندارد که عمدتا به ظرفیت اضافی غیربازاری فولاد کمک کند.

کالانیش اعلام کرده اگرچه به طور مشخص ذکر نشده است اما تصور می شود که این نکته عمدتاً به بریتیش استیل اشاره دارد که توسط گروه Jingye چین در مارس 2020 خریداری شد.

بازرسی شامل ارزیابی سوابق مالی تولیدکننده فولاد و در صورت وجود شرکت مادر انگلیسی آن، از جمله هرگونه یارانه ارائه شده توسط هر نهاد تحت کنترل یا مدیریت دولتی در چین خواهد بود.

گواهی باید تا اول دسامبر هر سال ارائه شود، در غیر این صورت، آمریکا این حق را برای خود محفوظ می دارد که به طور موقت از دسترسی تولیدکننده فولاد انگلیس به نرخ درون سهمیه ایی برای TRQ مربوطه خودداری کند.

توافقنامه آمریکا و انگلیس همچنین شامل همکاری گمرکی، همکاری های تجاری، نظارت مشترک بر تجارت و همکاری در زمینه ظرفیت مازاد غیر بازاری و شدت کربن است.

هر دو کشور به اقداماتی مانند آنتی دامپینگ، عوارض جبرانی و اقدامات حفاظتی ادامه خواهند داد و در مورد افزایش واردات با یکدیگر مشورت خواهند کرد.

در مقابل، انگلیس تعرفه های اضافی اعمال شده بر کالاهای آمریکایی را در پاسخ به اقدام بخش 232 به حالت تعلیق در می آورد.

گرت استیس، مدیرکل شرکت فولاد انگلیس (UK Steel) می گوید که این موافقنامه موانع صادرات طولانی مدت را از بین می برد و یک بار دیگر دسترسی به این بازار مهم را باز می کند.

او می‌افزاید: بدون این توافق، تولیدکنندگان انگلیسی در بازارهای ایالات متحده در نقطه ضعف رقابتی قابل توجهی نسبت به رقبای اتحادیه اروپا و ژاپن باقی می‌ماندند و صادرات آنها به شدت کاهش می‌یافت.

از ژوئن، تولیدکنندگان فولاد انگلیس از دسترسی بدون تعرفه به مشتریان در سراسر آمریکا از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام، بهره خواهند برد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید