231377

کوره های کارخانه فولاد در جاده کرج دوباره روشن شد/ بازگشت ۵۰۰ کارگر به کار

دنیای معدن: اقدامات حمایتی دستگاه قضایی سبب به جریان افتادن کارخانه ورشکسته فولاد در جاده کرج و بازگشت به کار ۵۰۰کارگر و یک شرکت خودرویی شد.

به گزارش دنیای معدن، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به اقدامات قوه قضائیه در راستای به جریان افتادن خط تولید یک کارخانه ورشکسته فولاد گفت: مسئله ورشکستگی یک کارخانه فولاد و بیکاری کارگران در این کارخانه به یک سال و نیم گذشته مربوط می شود و ما پیرو اطلاع از این مسئله به سرعت بازدیدی از این مجموعه داشتیم.

وی با بیان اینکه این کارخانه در جاده کرج استقرار دارد گفت: متاسفانه این کارخانه به یک مخروبه تبدیل شده بود و ما در ادامه مدیر این کارخانه و سایر مسئولان را دعوت به جلسه ای کردیم تا پیرو تعاملات صورت گرفته خط تولید این کارخانه ها به طور مجدد فعال شود.

معاون دادستان قضایی کل کشور با بیان اینکه در نهایت و پیرو اقدامات صورت گرفته این کارخانجات به صورت اجاره مجدد به صاحبان قبلی بازگردانده شد، بیان کرد: در ادامه این کارخانه، خط تولید لوله مفتولی را به جریان انداخت و ما در این بخش هم بازدیدی از این کارخانه داشتیم.

وی با بیان اینکه این کارخانه مشکلات عدیده ای با بانک ها داشت اظهار داشت: هنوز هم اقدامات و جلسات مسئولین قضایی در این بخش ادامه دارد، با این حال پیشرفت ها در این بخش هر روز روند بهتری پیدا کرده و در حال حاضر خط تولید لوله مفتول این کارخانه راه اندازی شده است.

معاون قضایی دادستان کل کشور تاکید کرد: به واقع اقدامات و پیگیری های دستگاه قضا از صفر تا صد سبب شد تا شاهد به جریان افتادن چرخ تولید در این کارخانه باشیم.

ورود کارخانه کاغذ زاگرس با ظرفیت 40 هزار تن به جریان تولید کاغذ تحریرقوه قضائیه چگونه کارخانه ارج را نجات دادکارخانه شیرخشک سازی بروجرد با حضور وزیر کار افتتاح شد

معاون قضایی دادستان کل کشور بیان داشت: اقدامات در راستای احیای این کارخانجات به نحوی بوده که امروز می توانیم بگوییم، مرده ای زنده شده است.

عمرانی در ادامه با اشاره به رفع مشکلات ماشین سازی دیار خودرو گلپایگان از سوی قوه قضائیه و افتتاح مجدد آن گفت: دیار خودرو از جمله شرکت هایی بود که پیرو فشارهای ناشی از تحریم ها دچار مشکلات عدیده ای شده و قطعات لازم برای فعالیت خود را در اوج تحریم ها دریافت نکرد این در حالی است که 500 کارگر نیز در این شرکت فعال بودند.

معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار داشت: این شرکت به دلیل مشکلات مذکور بین سال های 95 تا 96 تعدیل شد تا اینکه قوه قضائیه از اواخر سال 98 به این موضوع ورود کرد و بازدیدهایی از این مجموعه انجام داد.

عمرانی بیان داشت: ما پیرو به جریان افتادن این شرکت اقدامات مفصلی را مدنظر قرار دادیم در این بخش ما با بانک ها جلسات متعددی برگزار کردیم و همچنین بخشی از بدهی این شرکت به صورت سهام واگذار شد تا اینکه در اواخر سال 99 این شرکت با حضور استاندار اصفهان افتتاح شد، البته در آن زمان هم این شرکت شکایت های عدیده ای داشت.

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دستگاه قضا در راستای حمایت از تولید یک به یک این گره ها را باز کرد تاکید کرد: امروز می توانیم بگوییم 90 درصد فعالیت های این شرکت روی روال افتاده و رو به بهتر شدن است.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: دستگاه قضا پرونده های زیادی در این بخش مورد بررسی قرار داده و همواره پیگیر مشکلات آنهاست با این حال خوشبختانه در حال حاضر 500 کارگر در شرکت مذکور مشغول به فعالیت شده اند.

وی با بیان اینکه ما مشکلات دیار خودرو را مرحله به مرحله برطرف کردیم گفت: مشکلات دیار خودرو آنقدر زیاد بود که ما یک زونکن برای آن در نظر گرفتیم و حداقل 20 الی 25 جلسه با مقامات مختلف داشتیم تا این مقامات با حضور در دادستانی پای کار رفع مشکلات بایند و نهایتا راه حلی برای آن پیدا کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید