230400

در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی اصفهان و هلدینگ سرمایه‌گذاری توکا فولاد مطرح شد؛

تزریق دانش کاربردی دانشگاه به صنعت/امکانات و تجهیزات صنعت برای کاربست علم روز دنیا در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد

دنیای معدن: مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توکا فولاد گفت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان و هلدینگ سرمایه‌گذاری توکا فولاد دانش کاربردی دانشگاه را به صنعت توسعه می‌دهد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایراسین، صبح امروز دوشنبه ۹ اسفند ماه، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد با حضور مدیران عالی این دو مجموعه به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف استفاده‌ حداکثری از توان علمی و دانش اساتید و پژوهشگران دانشگاهی، برقراری رابطه تنگاتنگ و مستمر بین دانشگاه و صنعت و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی میان دانشگاه صنعتی اصفهان و هلدینگ سرمایه‌گذاری توکا فولاد، با حضور احمدرضا سبزواری، مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توکافولاد، مهدی کویتی رئیس هیات مدیره توکافولاد و محسن سعیدبخش مدیرعامل شرکت توکاریل منعقد شد.

احمدرضا سبزواری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد ضمن تبریک عید مبعث اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان به بلوغ رسیده است و این فرصت فراهم شده که در همکاری با صنعت بتواند اقدامات ارزشمندی را در راستای تحقق شعار سال انجام دهد.

وی با اشاره به سبقه طولانی همکاری صنعت و دانشگاه، تصریح کرد: شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد به منظور پشتیبانی و ساخت شرکت فولاد مبارکه تاسیس شد و پس از راه‌اندازی شرکت فولاد مبارکه، فعالیت‌های خود را در برنامه‌های توسعه، تامین و تدارک مواد اولیه و تجهیزات و انجام پروژه‌های تخصصی فولادمبارکه، گسترش داده و امروزه به عنوان بزرگترین و معتبرترین هلدینگ‌های لجستیکی زنجیره فولاد به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد گفت: شرکت فولاد مبارکه، شستا، تامین اجتماعی و ساتا از سهامداران بزرگ این شرکت محسوب می‌شوند. شرکت سرمایه‌گذاری توکافولاد به عنوان یک نهاد مالی شناخته می‌شود که با سرمایه‌گذاری بلندمدت امروزه از معدود شرکت‌هایی است که شامل ۶ شرکت بورسی می‌شود.

وی اضافه کرد: گروه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای با شش شرکت که دو شرکت اصلی آن، هلدینگ توکاریل و شرکت حمل و نقل توکا است که هر دو وارد بورس شده‌اند و حمل بار شرکت فولاد مبارکه و سایر شرکت‌های فولادی را انجام می‌دهد.

سبزواری با اشاره به اینکه شرکت‌های نسوز توکا و فرآورده‌های نسوز آذر به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد نسوز ایران است، اذعان داشت: شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد با ۳۵ شرکت راه تعالی و پیشرفت را در نوآوری و سرمایه‌گذاری دنبال می‌کند و امیدواریم با ارتقا اثربخشی و بهره‌وری بتوانیم به نیازهای بازار پاسخ دهیم و دانش لازم از طریق دانشگاه به صنعت تزریق شود چرا که راهی جز این نیست.

وی با تاکید بر اینکه راهی جز هدفمندی ارتباط دانشگاه با صنعت برای توسعه صنعتی کشور نداریم، گفت: فکر و ایده از طریق نخبگان دانشگاهی به صنعت وارد می‌شود و صنعت بستری فراهم کرده تا علم روز دنیا را از طریق دانش کاربردی دانشگاه به صنعت منتقل شود. امیدواریم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد بتواند به نیازهای صنعت در ابعاد فعالیت‌های گسترده شرکت توکا فولاد فراهم کند.

مدیرعامل هلدینگ توکا فولاد با اشاره به اینکه تنها راه توسعه و پیشرفت صنعت ورود به حوزه های نوآورانه است، بیان داشت: شرکت‌های صنعتی باید با بهره‌مندی از نخبگان دانشگاهی، محصولات جدید و نوآورانه به بازار ارائه کنند.

سبزواری افزود: باید تمام امکانات و تجهیزات صنعت را برای کاربست علم روز دنیا در اختیار دانشگاه‌ها قرار داد و تلاش کنیم تا جوانان نخبه جایگاه خود را در صنعت پیدا کنند و مانع خروج نخبگان از کشور باشیم. به دنبال امضای این تفاهم نامه تلاش می شود، با تعریف پروژه ها و ارائه امکانات مورد نیاز در کنار دانشگاه باشیم.

آمادگی دانشگاه صنعتی در همکاری با هلدینگ سرمایه‌گذاری توکا فولاد

در ادامه، سیدعلی محمد میرمحمدی میبدی، سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه که با حل مسائل صنعت، اقتدار کشور رقم می‌خورد، اظهار کرد: توانمندی دانشگاه صنعتی اصفهان پیش از این در همکاری با صنایع هایتک کشور از جمله صنعت رادار، زیردریا، نفت و اویونیک اثبات شده است و برای همکاری با هلدینگ سرمایه‌گذاری توکا نیز آمادگی کامل را داریم.

وی افزود: مفاد این تفاهم نامه برای انعقاد قراردادهای خرد و کلان با دانشکده مهندسی حمل و نقل، مهندسی شیمی و سایر مراکز پژوهشی و دانشکده ها با هلدینگ توکا به طور جدی دنبال می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید