230088

عضو کمیته داوری نوزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی تاکید کرد؛

لزوم توجه به اکوسیستم کسب‌وکار

دنیای معدن- عضو کمیته داوری نوزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی گفت: سیستم دو بخش ورودی و خروجی دارد و فرآیندهای بسیاری در این میان در تبدیل ورودی به خروجی نقش دارند اما باید به اکوسیستم یعنی مجموع بازیگرانی که می‌توانند در عملکرد سازمان موثر باشند نیز توجه کرد.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از ایراسین، سید مسعود همایون‌فر صبح امروز سه‌شنبه سوم اسفندماه در نوزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی اظهار کرد: ویرایش ۱۴۰۰ جایزه ملی تعالی سازمانی در اسفندماه سال گذشته معرفی شد و تفاوت‌های قابل توجهی با ویرایش‌های قبلی دارد. این مدل باید به ۳ سوال پاسخ دهد اول اینکه چرا سازمان ایجاد شده است که ما آن را تحت عنوان فلسفه وجودی سازمان می‌شناسیم. در این بخش نباید به بیان ماموریت سازمان بسنده کرد بلکه باید گفت نسبت به جامعه بشری چه اقدامی می‌خواهند انجام دهند.

وی افزود: سوال دوم سوال چگونگی دستیابی به این چرایی وجودی سازمان است است سوال سوم این است که به چیزی دست پیدا کرده‌اند.

عضو کمیته داوری نوزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی گفت: در ویرایش ۱۴۰۰ جایزه تعالی سازمانی به نگاه سیستمی توجه ویژه‌ای شده است. سیستم دو بخش ورودی و خروجی دارد و فرآیندهای بسیاری در این میان در تبدیل ورودی به خروجی نقش دارند اما باید به اکوسیستم یعنی مجموع بازیگرانی که می‌توانند در عملکرد سازمان موثر باشند نیز توجه کرد. مدیران می‌توانند رویکردهای درون سازمان را کنترل کنند اما ارتباط با محیط بیرونی متفاوت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید