229926

سال 2022 می تواند آینده صنعت فولاد اروپا را تعیین کند

دنیای معدن-کالانیش: آقای Geerd Van Poelvoorde مدیر اجرایی آرسلورمیتال اروپا ،هفته گذشته در کنفرانس سالانه Zukunft Stahl در آلمان گفت: سرنوشت صنعت فولاد اروپا می تواند امسال در میان تحولات فولادسازی سبز تعیین شود.

به گزارش دنیای معدن، این رویداد که از سوی روزنامه تجاری Handelsblatt در دوسلدورف برگزار شد توسط کالانیش مورد بررسی قرار گرفت.

آقای Van Poelvoorde خاطرنشان کرد: با این حال کمیسیون اروپا با بروکراسی خود تلاش های کربن زدایی را کند می کند. وی افزود: برنامه های قبلی در بروکسل برای اطمینان از دوام صنعت فولاد در آینده کافی نبوده و اتحادیه اروپا باید تصمیم بگیرد که چطور برای دستیابی به نتایج بهتر در کربن زدایی اقدام کند.

به گفته Van Poelvoorde در سال 2021 قیمت دی اکسید کربن (CO2) سه برابر شد همانطور که قیمت برق و گاز طبیعی نیز افزایش یافت. این مسئله باعث می شود تغییر در جهت کاهش تولید کوره های قوس الکتریکی در حال حاضر سودآور نباشد.

وی افزود: فولاد سبز تولید شده با هیدروژن به جای کربن در حال حاضر موضوع داغ در صنایع است اما تولید هیدروزن (H2) در حال حاضر بسیار گران است. لذا فولاد سبزتر از فولاد معمولی در حال حاضر گران تمام می شود.

از اینرو شرکت چندملیتی ارائه خدمات حرفه ای Accenture برآورد کرده که هزینه تولید خودرو بین 500 تا 1000 یورو معادل 568 تا 1136 دلار برای هر وسیله نقلیه و هزینه های تولید ماشین لباسشویی حدود 30 یورو افزایش یابد. مدیرعامل شرکت خدماتی Accenture نیز در این رویداد گفت: شرکت ها باید دریابند که چگونه می توانند این قیمت های اضافه را جبران نمایند.

آقای Alexander Becker مدیر اجرایی Georgsmarienhütte نیز اظهار داشت که تولید فولاد کم کربن و با سطح دی اکسید کربن کم در کوره های قوس الکتریکی، یکی دیگر از اهداف این صنعت است.

وی افزود: بزرگترین اهرم برای پیشبرد این ارقام گسترش انرژی های تجدیدپذیر است و ما واقعا امیدواریم که دولت جدید آلمان تمام تلاش خود را برای رسیدن به اهداف فولاد سبز، شجاعانه و با قدرت انجام دهد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید