229625

مدیرعامل شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان؛

از صفر تا صد زنجیره تولید مواد اولیه باید بومی سازی شود

دنیای معدن: مدیرعامل شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان با بیان اینکه هدف بلند مدت این مجموعه تولید مواداولیه و بومی سازی تجهیزاتی است که در حال حاضر وارداتی است، گفت: توانستیم ماشین تزریق وایر را که تا پیش از این با برند اروپایی وارد کشور می‌شد، برای اولین بار در کشور بسازیم.

به گزارش دنیای معدن، محمدعلی توحیدی، مدیرعامل شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان، در گفتگویی با بیان اینکه شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آتیه فولاد نقش جهان است، اظهار کرد: عمده فعالیت این شرکت در زمینه تولید مواد اولیه صنایع فولاد به صورت خام و فرآوری است.

وی در رابطه با مواد اولیه تولیدی در شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان گفت: آهک کلسینه و کوردوایر در این مجموعه تولید می‌شود که آهک کلسینه جز مواد اولیه و استراتژیک در صنعت فولاد است و کوردوایر نیز مفتول‌هایی است که به صورت آلیاژی وارد فولاد مذاب شده و باعث تنظیمات شیمیایی و بالابردن کیفیت فولاد می‌شود و اخیرا نیز وارد صنعت ساخت تجهیزات مورد استفاده در صنایع فولاد شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان با بیان اینکه هدف بلندمدت این مجموعه تولید مواد اولیه و بومی‌سازی تجهیزاتی است که از خارج از کشور وارد می‌شود، تصریح کرد: توانستیم ماشین تزریق وایر را که تا پیش از این با برند اروپایی وارد کشور می‌شد، برای اولین بار در کشور بسازیم. این ماشین به تایید کارشناسان مجموعه فولاد مبارکه اصفهان رسیده است و اولین دستگاه نیز توسط این مجموعه خریداری شده است.

توحیدی ادامه داد: باتوجه به اینکه مجموعه فولاد مبارکه مرجع قابل قبول در این صنعت است، امیدواریم بتوانیم از این دستگاه در دیگر صنایع فولاد نیز استفاده کنیم. همچنین با توجه به هدفی که داریم در صدد نصب و راه اندازی کارخانه پودر کلسیم هستیم، تا بتوانیم زنجیره تولید مواد اولیه را از صفر تا صد بومی‌سازی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: عمده مشکلات ما دانش فنی است، چرا که ارتباط با دیگر کشورها کم شده است و به سختی می‌توانیم به دانش مورد نظر برسیم. برای همین همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستورکار قرارداده‌ایم تا این خلا دانش را پر کنیم.

مدیرعامل شرکت آتیه‌فولاد معدن پارسیان افزود: در راستای دستیابی به این اهداف حمایت مسئولان مورد نیاز است تا بتوانیم تجهیزاتی که بومی سازی می‌کنیم را به بازار عرضه کنیم.ایرسا

 

دیدگاهتان را بنویسید