229162

علم داده ها و فصل جدید اقدامات فولاد هرمزگان در حوزه دانش و فناوری

دنیای معدن: فولاد هرمزگان در تلاش است با استفاده از دیتاهای موجود و تبدیل آن به دانش و خرد جدید مشکلات پیش روی صنعت فولاد را از میان بردارد.

به گزارش دنیای معدن، توسعه پایدار در واحدهای صنعتی یعنی توجه به تمامی آیتم های موثر در تولید. عدم تمرکز بر هر یک می تواند دستیابی به توسعه پایدار که منجر به افزایش بهره وری و درآمد و سوددهی می شود را کاهش دهد درنتیجه واحدهایی همچون فولادسازان در سال های اخیر بیش از هر زمان دیگری به دنبال دست یابی به توسعه پایدار هستند.

حال در این میان فولاد هرمزگان در کنار سایر اقدام های توسعه ای خود به سراغ فصل جدیدی از اقدامات در حوزه دانش و فناوری رفته تا براساس این برنامه به بهره وری بیشتری دست پیدا کند.

بدون شک این مجموعه امروز یکی از بزرگان صنعت فولاد محسوب می شود که نقشی مهم در صادرات ایفا می کند ‌و این در حالی است که ارتقای کیفیت یکی از اصلی ترین دلایل برای حظوری مداوم در بازارهای صادراتی بشمار می رود.

در همین راستا فولاد هرمزگان بر نیروی متخصص سرمایه گذاری کرده تا بتواند با استفاده از این ظرفیت به تولید دانش دست پیدا کند.

در این جهت با برگزاری اولین رویداد علم داده، فولاد هرمزگان حضور خود در بخش جدیدی را نوید داد که نه تنها به نفع این مجموعه بلکه در ادامه می تواند به سایر مجموعه های فولادی نیز کمک کند.

در چنین اقدامی اطلاعات موجود به داده تبدیل می شود و در نهایت این داده ها به دانشی جدید، و این می تواند گامی مهم در راستای بومی سازی دانش، بهره وری وحتی مقابله با تحریم ها باشد.

فولاد هرمزگان می داند که امروز پاشنه آشیل یک صنعت دانش و فناوری است و عدم توجه به آن با افزایش هزینه های تولید قدرت رقابت پذیری را کاهش می دهد.

اما چرا این موضوع در دستور کار فولاد هرمزگان قرار گرفت؟

بدون شک صنعت فولاد با توجه به چالش های رخ داده در سال های اخیر، در ادامه راه با مشکلات بیشتر و جدی تری مواجه می شود.  درنتیجه پیش بینی آنها و یافتن راهکارهای جدید می تواند به کمک تولید بیاید.

به همین دلیل این طرح در دستور کار فولاد هرمزگان قرار گرفت.

هرچند اخیرا وزیر صمت هدف گذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در چشم انداز ۱۴۰۴ را اشتباه تلقی کرده است اما با نگاهی به مجموعه های فولادی از جمله هرمزگان خواهیم دید، توسعه در همه بخش ها در دستور کار قرار گرفته است.

یعنی تنها تمرکز بر افزایش تولید نیست بلکه توام با افزایش تولید، واحد تحقیق و توسعه بر روی آنالیز اطلاعات و ارتقای دانش متمرکز شده و نتیجه آن را می توان در ثبت رکوردهای پی در پی در تولید و فروش دید.

با چنین رویکردی می توان پیش بینی کرد فولاد هرمزگان در آینده نزدیک در حوزه دانش صنعت فولاد حرف های بسیاری خواهد داشت. درواقع فولادسازان امروز تلاش بر آن دارند تا بتوانند در حوزه دانش و تکنولوژی به خودکفایی رسیده و در نهایت صدور دانش و فناوری را محقق کنند.تیتر20

 

دیدگاهتان را بنویسید