223887

قرارداد «میدرکس» برای ساخت یک کارخانه تولید بریکت گرم آهن اسفنجی

دنیای معدن: برای ۵۰ سال، شرکت Technologies Midrex رهبر فناوری جهانی برای فرآیند‌های احیای مستقیم آهن بوده است و همچنان به ارائه فناوری‌های نوآورانه و پیشرفته خود برای صنعت فولاد جهانی ادامه می‌دهد. میدرکس همچنان با ارائه بهترین راه‌حل‌های فناوری احیای مستقیم برای رفع نیازهای فولادسازان، پیشتاز این بخش از صنعت آهن و فولاد است. اخیرا شرکت روسی متالواینوست، شرکت بریتانیایی «پریمتالز» و میدرکس تکنولوژیز برای ساخت یک واحد جدید تولید بریکت گرم آهن‌اسفنجی (HBI-۴) به توافق رسیدند.

به گزارش دنیای معدن، این کارخانه در گوبکین روسیه واقع شده و طوری طراحی می‌شود که سالانه ۰۸/ ۲ میلیون تن HBI تولید کند. ویژگی‌های طراحی مدرن آن موجب کاهش مصرف انرژی و تاثیرات زیست‌محیطی می‌شود. انتظار می‌رود این کارخانه در نیمه نخست ۲۰۲۵ به بهره‌برداری برسد و میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای ساخت آن بالغ بر۶۰۰ میلیون دلار برآورد شده است و ۳۷۵ شغل ایجاد خواهد کرد.  به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از پریمتالز، در این واحد تولیدی جدید می‌توان به طور ۱۰۰درصد از هیدروژن به عنوان عامل احیا استفاده کرد که این امر باعث کاهش بیشتر انتشار CO۲ می‌شود. پریمتالز شرکت صنایع سنگین بریتانیایی به همراه شرکت میدرکس تکنولوژیز مسوول مهندسی، تامین تجهیزات اصلی و همچنین خدمات نظارتی این پروژه خواهند بود. این قرارداد توسط ناظم افندیف، مدیرعامل متالواینوست، استفان مونتاگ، رئیس و مدیرعامل میدرکس؛ آشیش گوپتا، معاون اجرایی پرایمتالز و اتسورو هیرای، مدیرعامل پرایمتالز در وین امضا شد. با اجرای این پروژه، موقعیت برتر متالواینوست در بازار جهانی بریکت گرم آهن‌اسفنجی تضمین می‌شود. متالواینوست، شرکت استخراج معادن و فلزات روسی است، که در زمینه تولید، بازاریابی و فروش فولاد، سنگ آهن، فلزات گرانبها و لوازم فولادی، همچنین فلزشناسی فعالیت می‌کند. شرکت متالواینوست در سال ۱۹۹۹ راه‌اندازی شد و در حال حاضر پس از شرکت‌های اوراز و نوولیپتسک استیل سومین شرکت بزرگ استخراج معادن روسیه است. ناظم افندیف، مدیرعامل متالواینوست، در این خصوص اظهار کرد: دو کارخانه جدید ظرفیت تولید متالواینوست را دو برابر کرده و از ۶/ ۴ به ۹ میلیون تن HBI در سال می‌رسانند. همچنین راه‌اندازی این کارخانه موقعیت ما را به عنوان تامین‌کننده اصلی بریکت گرم آهن اسفنجی در دوران گذار به تولید فولاد سبز تقویت می‌کند و در تلاش برای کربن‌زدایی در صنعت فولاد جهانی یک نقطه عطف محسوب می‌شود. ما از تخصص شرکای خود پریمتالز و میدرکس بسیار قدردانی می‌کنیم و مشتاقانه منتظر اجرای مشترک پروژه با توجه به ضرب الاجل اعلام شده هستیم.  

استفان مونتاگی، رئیس و مدیرعامل میدرکس خاطرنشان کرد که فناوری H۲ ما گامی‌محکم در راستای فولادسازی سبز و خنثی سازی انتشار کربن است. اتسورو هیرای، مدیرعامل پریمتالز تکنولوژیز اتریش گفت: بریکت گرم آهن اسفنجی به تولیدکنندگان فولاد کمک می‌کند تا ضمن افزایش قدرت رقابت‌پذیری خود، میزان انتشار کربن در فرآیند تولید محصولاتشان را نیز کاهش دهند. این قرارداد جدید جایگاه فناوری احیای مستقیم میدرکس  را به عنوان فناوری برتر در بازار که دارای سهم تولید ۸۰درصدی است، بیش از پیش تثبیت می‌کند. واحد جدید شامل کوره شفت میدرکس به قطر ۱۵/ ۷ متر و اصلاح‌کننده میدرکس اختصاصی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید