228769

میلگرد ترکیه به آسیا بازگشت

دنیای معدن-کالانیش: کارخانه های ترکیه پس از وقفه ای طولانی به آسیا بازگشتند، زیرا قبلاً قادر به رقابت با قیمت های پایین هند و خاورمیانه نبودند.

به گزارش دنیای معدن، شنیده شده که یک کارخانه ترکیه ای 55 هزار تن میلگرد را به سنگاپور به قیمت 701 دلار در هر تن یا کمی بالاتر به صورت فوب ترکیه برای ارسال در پایان فوریه فروخته است. قیمت دقیق هنوز تایید نشده است.

برخی فعالان بازار می گویند که این خریدار به دلیل تاریخ حمل وعده داده شده توسط تولیدکننده ترکیه ای، میلگرد ترکیه را انتخاب کرده و موافقت کرده است که در مقایسه با میلگرد خاورمیانه و هند، هزینه بیشتری را بپردازد. به استثنای تولیدکنندگان هندی، سایر تولیدکنندگان محموله پایان فوریه را پیشنهاد نمی دهند، در حالی که مواد ترکیه ای نیز برای خریداران شناخته شده هستند.

اگرچه خریداران آسیایی برای میلگرد ترکیه پیشنهاد قیمت داده اند اما کارخانه‌ها از بررسی پیشنهادات قیمتی خودداری کردند و اکنون قیمت های پیشنهادی خود را به 720 تا 725 دلار در هر تن فوب در میان هزینه‌های بالاتر انرژی افزایش داده‌اند.

یک تولیدکننده میلگرد ترکیه به کالانیش گفت: ما نیز این پیشنهاد قیمتی را دریافت کرده ایم اما از فروش با این قیمت خودداری می کنیم زیرا هزینه های ما به دلیل کاهش عرضه انرژی و افزایش قیمت آن، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

یکی دیگر از تولیدکنندگان با این مسئله موافق است و اضافه می کند که هر قیمتی کمتر از 720 دلار در هر تن فوب با توجه به هزینه های فعلی تولید عملی نیست و قابل قبول نمی باشد. با این حال، ما در حال تلاش برای فروش در این سطوح قیمتی هستیم، اگرچه درخواست هایی از سوی اتحادیه اروپا، یمن و اسرائیل وجود دارد ولی خریداران قیمت‌های ما را خیلی بالا می‌بینند.

اگرچه شایعاتی مبنی بر فروش به شیلی به قیمت 718 دلار در هر تن فوب وجود دارد اما این موضوع توسط این تولیدکننده تکذیب شده است. این فروش بعداً به غرب آفریقا انجام شد.

در بازار داخلی ترکیه، تقاضا در روز چهارشنبه زنده‌تر بود، زیرا خریداران انتظار داشتند کارخانه‌های ترکیه ای قیمت‌های محلی را نیز افزایش دهند. قیمت های پیشنهادی کارخانه ها عمدتاً در روز چهارشنبه 705 تا 710 دلار در هر تن درب کارخانه بود، اگرچه پیشنهادهای ارائه شده از سوی برخی نورکاران و فروشندگان کمتر از 695 دلار در هر تن بود.

در همین حال، هنوز مشخص نیست که آیا کارخانه های ترکیه می توانند قراضه را در سطوح مطلوب و پایین تر خریداری کنند، زیرا به نظر می رسد عرضه کنندگان قراضه بر قیمت های بالاتر از 470 دلار در هر تن تحویل ترکیه برای قراضه گرید HMS 1&2 80:20 اصرار دارند. البته هر دو طرف در برابر قیمت ها در روز چهارشنبه مقاومت کردند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید