222955

افزایش هزینه تولید، مشکلات صادرات کنندگان میلگرد ترکیه را بیشتر کرد

دنیای معدن-کالانیش: افزایش تدریجی هزینه های تولید مانعی برای فروش تولیدکنندگان میلگرد ترکیه به مقاصد صادراتی است.

به گزارش دنیای معدن، با وجود افزایش مداوم هزینه های قراضه و انرژی، تولیدکنندگان ترکیه مجبور به ارائه تخفیف در فروش میلگرد هستند زیرا از نظر خریداران جهانی، پیشنهادات فعلی قیمت بسیار بالا به نظر می رسد.

نقل قول های رسمی کارخانه های ترکیه برای میلگرد 750 تا 760 دلار در هر تن فوب در پایان هفته گذشته بود در حالی که یک هفته قبل 720 تا 730 دلار فوب بوده است.

یک فولادساز ترکیه ای به کالانیش گفت: تقاضای میلگرد و بیلت داخلی اخیراً بازار را به حرکت درآورده و قیمت ها به این سطوح رسیده است. با این حال، قیمت های بالا همراه با هزینه های حمل بالا مانع از پذیرش این سطوح قیمتی در بازارهای صادراتی شده است.

یکی دیگر از تولیدکنندگان می گوید: تقاضای صادراتی کم است. ما تا این هفته فقط 200 تن فروش صادراتی میلگرد را به نتیجه رسانده ایم و خریداران در برابر پیشنهادات فعلی مقاومت زیادی از خود نشان می دهند.

بسته به مقدار و مقصد ، فروش محدود صادراتی بر اساس وزن واقعی، 740 تا 750 دلار در هر تن فوب به نتیجه رسیده است.

یک تاجر می گوید: با توجه به بازار قوی داخلی، افزایش قیمت میلگرد بالاتر از افزایش واقعی قراضه در هفته گذشته بوده است. اکنون قیمت میلگرد با وجود افزایش قیمت قراضه، جایی برای افزایش بیشتر ندارد و فعالان با کاهش بیشتر روبرو هستند.

به دنبال کاهش شدید ارزش لیر در روز پنجشنبه، تقاضای داخلی که عامل حرکت قیمت ها بوده نیز از بین رفته است. بانک مرکزی ترکیه در روز پنجشنبه نرخ های تسهیلات را با 200 واحد کاهش که بیشتر از حد انتظار بود به 16 درصد کاهش داد که بسیار کمتر از نرخ تورم است.

پس از اعلام بانک مرکزی، ارزش لیر در برابر دلار به شدت کاهش یافت و تقاضای داخلی میلگرد تقریباً به طور کامل از بین رفت. با وجود اتفاق فوق، قیمت های محلی بدون تغییر در 740 تا 753 دلار در هر تن درب کارخانه در روز پنجشنبه ثابت ماند. در حالی که کمبود برخی ابعاد میلگردها همچنان ادامه دارد، روند آتی بازار داخلی در شرایطی که بی ثباتی اقتصادی در ترکیه مشاهده می شود بسیار مبهم است.

در همین حال، قیمت قراضه روز پنجشنبه با رزرو از سوی ونزوئلا افزایش جزئی یافت. یک فولادساز ترکیه ای در جنوب این کشور 25 هزار تن قراضه HMS 1&2 80:20 را با قیمت 505 دلار در هر تن CFR ترکیه برای حمل در نیمه دوم نوامبر خریداری کرد. رزرو HMS 1&2 80:20 با مبدا بالتیک با قیمت 502 دلار در تن CFR شنیده شده است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید